Jak zabranit mailbombingu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Čtvrtek Září 19 14:12:17 CEST 2002

Zdravim,

chtel bych se zeptat jestli nemate napad jak omezit pro urcite adresy
mnozstvi prijimanych zprav za casovou jednotku ? Mam postfix jako mailer
a mailman jako listserv a chtel bych u aliasu ktere tvori nazvy listu
neco takoveho zaridit. Bud primo v postfixu nebo aspon v mailmanu.

Stalo se mi totiz u jednoho listu ze nekolik adresatu melo forward na
verejne freemaily (seznam centrum atp) a jejich konta neexistovala nebo
tam meli prekrocenou kvotu apod.

Mail z toho listu odchazi s polozkami:

 To: adresa konference
 From: adresa odesilate (toho kdo to do konference postnul)
 From , Sender:, Errors-To: adresa admina konference

no a vracena chybova hlaska od tech serveru z nejakeho mne nepochopitelneho
duvodu chodi na adresu konference, tedy pouzije pro oznameni o chybe To:
nebo Reply-To: . Cimz samozrejme vznikne kolotoc protoze z te konference
se to tam rozesle zase a porad dokola a za roven si tehle zaplavy uziva
dalsich XX clenu.

Nechapu proc to ten jejich mailer nevrati odesilateli nebo adminovi
konference kteri jsou, podle meho, uvedeni v polozkach ktere by pro report
chyby jedine pripadaly v uvahu, cimz by to skoncilo u konkretniho cloveka
a nic by se nestalo.