ako si nastavit odosielatela

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pondělí Září 23 12:50:50 CEST 2002

> [...]
> podla spravy, co mi sendmail vrati to vyzera tak, ze sendmail neprepise moju
> odosielacu adresu a necha povodnu localhost.localdomain.
>
>  ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
> user na firma.sk
>     (reason: 501 5.1.8 <peto na localhost.localdomain>... Domain of sender
> address peto na localhost.localdomain does not exist)
>
>    ----- Transcript of session follows -----
> ... while talking to ns.konzultacie.sk.:

> <<< 501 5.1.8 <peto na localhost.localdomain>... Domain of sender address
> peto na localhost.localdomain does not exist

Sendmail nema spravne prevzatou "domaci" domenu, tj. $m. To je nejspis
tim, ze neni v /etc/nsswitch.conf pro "hosts:" na prvnim miste "dns" a je
tam asi "files" a v /etc/hosts je jen "127.0.0.1 localhost.localdomain"
(takova je ma zkusenost s linuxem, konkretne RH7.2).

Naprava: nakonfigurovat si poradne DNS a dat ho jako prvni moznost
resolveru (/etc/nsswitch.conf, /etc/resolv.conf). Jak to udelat s /etc/hosts,
nevim. Jako "nouzovku" lze do sendmail.cf uvest radky:

Dwhost
Dmdomena
Dj$w.$m

ale to je opravdu jen berlicka.

To, co bylo napsano v predchozich dvou reakcich, je asi dosti nepripadne -
viz nize.

> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: ako si nastavit odosielatela
> From: Ondrej Sury <sury.ondrej na globe.cz>
> Date: Sat, 21 Sep 2002 00:39:00 +0200
> 1. zahodte sendmail, nainstalujte postfix/exim/qmail a zaroven provedte bod 2.
>    tedy pokud nepotrebujete mit konkretne sendmail a usetri vam to spoustu
>    starosti a bolesti hlavy ;-)

Ponekud demagogicka rada...
Na nespravne konfiguraci resolveru sendmail zadnou vinu nema. :-)

> 2. korektne si nakonfigurujte postovniho daemona, v pripade sendmailu bych
>    hledal v /etc/mail/ a hledal bych sluvka localhost apod.  V pripade
>    qmailu je to /var/qmail/control/plusdomain a /var/qmail/control/defaultdomain,
>    oboji je v pripade neexistence nastaveno na hodnotu /var/qmail/control/me,
>    coz je povinny konfigurak obsahujici adresu stroje.  Jine postovni programy
>    neznam/nepouzivam.

To je uplne o necem jinem...

> 3. /usr/sbin/sendmail -f<odesilatel> by melo fungovat vsude a vzdycky
>    (pokud neni jinak nakonfigurovano/zablokovano...)

To by sice slo, ale pro uzivatele by to bylo ponekud nepohodlne (bez ohledu
na to, jsou-li "trusted" ci ne).

> From: "Martin Caslavsky" <mcaslavsky na macroware.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: Re: ako si nastavit odosielatela
> Date: Sat, 21 Sep 2002 15:55:48 +0200
>
> podivejte se do sendmail.mc, jestli tam nemate Cwlocalhost.localdomain --
> tam patri jmeno vaseho stroje.

Takova definice slouzi pro prijem posty, ne pro odesilani.
--
Lubos Kaspar