Jak funguje mailová konference? sendmail + mysql

Tarsicius - linux linux na tarsicius.cz
Pondělí Prosinec 1 15:03:26 CET 2003

Hezké odpoledne,

zajímal by mě konkrétní princip mailové konference pomocí sendmailu, do které je možné přispívat jak příspěvky z webového formuláře, tak i z prostého e-mailového klienta. Napadlo mě, že by se to dalo osetrit tak, že přichozi e-mail na mailserveru (sendmail) spusti skript, který uloží zprávu do mysql databáze a současně si z databáze načte adresy, na které má mail rozeslat.

Narazil jsem jen na problém, jak přemluvit skript (bash), aby ovladal mysql, nacital z neho adresy a ukladal do databaze e-maily. Jediné možné řešení mi připadá spouštět bashem mysql skript,ktery exportuje aktualni databazi adres do lokalniho textoveho souboru, ze ktereho si bash a potazmo sendmail nacte adresy. Soucasne by musel prichozi prispevek do konference ulozit do textoveho souboru a spustit jiny davkovy mysql script, ktery si imortuje zpravu do tabulky...

Neni to moc komplikovane? Nevite nekdo o elegantnejsim a jednodussim reseni? Mysql bych rad zachoval, aby se archiv konference mohl ukazat na webu.

Pouzivam RH 9.
Děkuji za pomoc
Štěpán