dorucovani lokalni posty a jine

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Středa Únor 12 13:09:43 CET 2003

> Date: Wed, 12 Feb 2003 11:15:29 +0100
> From: mirek novak <mirek na auto.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: dorucovani lokalni posty a jine
>
> mam nekolik neprijemnych problemu s postou na nasem serveru. Abych
> poradne osvetlil situaci: mame server v Praze u providera zatimco sidlo
> firmy ve Zline a postu urcenou pro nasi domenu spravuje server u
> providera ve Zline to je i v MX zaznamu nasi domeny.  Ale potrebujeme z
> naseho serveru v Praze (u jineho providera) odesilat ruzne anonce
> uzivatelum a mimo jine i na nase adresy napr. ja na nase-domena.cz no a
> [...]

Doufam, ze tomu dobre rozumim tak, ze nekteri Vasi uzivatele maji cilovou
schranku v prazske pobocce (a ostatni ve zlinskem ustredi) a jde o to,
aby pouze jejich posta zustavala na miste a ostatni pro stejnou domenu
sla na MX-server u providera, ktery postu prijima pro celou domenu a
nechava ji tam k vyzvednuti jednotlivym adresatum (POP3 ap.).

Je-li tomu tak, pak to podle me asi lze na tom prazskem stroji vyresit
pomoci aliasu a v sendmail.cf vhodnym nastavenim "Cw" a prip. upravou
v SParse1, popr. v Slocaladdr=5 tam, kde se rozhoduje, co ma vyrizovat
mailer=local. V pripade, ze jako cilove adresy mistnich prazskych adresatu
figuruji primo jejich UX-usernames a nikdo ze zlinskych tam podobne ucty
nema, mozna by to slo i bez aliasu pres makro user (to by melo umet
zjistit, kdo ma lokalni account).

Toto vse je vsak jen zakladni predstava, jak by to asi tak mohlo jit
udelat, realizace je jina vec. Mozna, ze skutecne pomoci nejakych
definic pro m4 to jde, ale ja to neumim.

Kazdopadne mam dojem, ze prazsti uzivatele stejne museji vybirat postu na
dvou mistech, tj. lokalne a na serveru providera, coz asi neni moc
sikovne. Jestli jsem to nepochopil, tak se omlouvam.
--
Lubos Kaspar