Vice recipientu behem jedne SMTP session

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pondělí Únor 24 14:05:16 CET 2003

> Date: Wed, 12 Feb 2003 15:53:21 +0100 (CET)
> From: Petr Barta <petr na netas.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Vice recipientu behem jedne SMTP session
>
> 	muj sendmail se chova nasledujicim zpusobem:
> 	1) prijme-li v ramci SMTP session postu pro jednoho adresata,
> doruci ji a doplni do hlavicky polozku X-Envelope-To
> 	2) prijme-li v ramci SMTP session postu pro vice adresatu, kteri
> ale smeruji do jednoho lokalniho mailboxu (treba pomoci aliasu nebo
> domenoveho kose), ulozi dopis (jednou), a hlavicky nemeni
>
> 	Az dosud je to v poradku. Problem je ale s nasledujicim:

> [...]

Obavam se, ze je zde principialni problem: v beznych MTA (sendmail je
jednim z nich) se asi jaksi prilis nepocita s berlickami typu domenovy
kos, kde se jaksi "zahazuje" SMTP-obalka a predavaji se jen hlavicky.
Nakonec je to tak asi spravne, protoze pak by nebylo mozno pouzivat
tzv. slepe kopie (Bcc:), kdyz by se prislusne adresy "vykecaly" do
"X-Envelope-To:", ze. Prave proto se asi do promenne sendmailu $u
propaguje adresa prijemce (a muze se pouzit treba v Received: nebo
v X-Envelope-To:) jen tehdy, je-li jedina.

Mozna by to slo resit nejakym mailserverem (mailer=prog) a v nem
to nejak naprogramovat (to je ale jen muj dohad).
--
Lubos Kaspar