sendmail + tcpwrappers a hlaseni

Petr Rehor petr.rehor na i.cz
Úterý Leden 28 11:34:57 CET 2003

> jak jsem si prave otestoval, tak neprepsal - toto hlaseni se tyka
> jen tcpwrappers, netyka se hrisniku, kteri jsou v /etc/mail/access
> (overeno)

To co vraci tcpwrappers muzete ovlivnit v /etc/hosts.allow pomoci
twist a banners (u sendmailu si nejsem uplne jisty ze to zafunguje
- je treba to experimentalne overit) - podivejte se do:

	man 5 hosts_access
	man 5 hosts_options

Defaultni hlaska pro odmitnuti pres /etc/mail/access se da v
sendmail.mc nastavit pomoci:

	define(`confREJECT_MSG',`550 Access denied')

kam si dopisete vlastni text, nebo si ten text najdete a prepiste
primo v /etc/mail/sendmail.cf.

Pro kazde odmitnuti v /etc/mail/access si muzete nastavit vlastni
text:

	your.name na your.domain		ERROR:550 "Access denied"

Podivejte se do sendmail/cf/README na ruzne moznosti odmitani.

Petr Rehor
ICZ a.s.
Pobocka Ceske Budejovice
J. S. Baara 40, 370 01 Ceske Budejovice, CZ
Tel: +420 387 312 808
Fax: +420 387 311 480
mailto:petr.rehor na i.cz
http://www.i.cz