autorizace sendmailu na serveru IOL

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Úterý Červenec 22 16:02:01 CEST 2003

On Tue, Jul 22, 2003 at 11:56:29 +0200, Jan Povolný wrote:

> *** trosku se tohoto reseni obavam, ale principialne by to melo fungovat bez
> problemu, jste taky planovane pripojovany pres modem a na nic jste
> nenarazil? Posta by se asi moc zdrzet nemela, maximalne o dotazy na DNS...no
> uvidime, kdyztak to zkusim ,ale musi to jit prece i jinak.
> Jan Povolny

Také jsem se toho zpočátku obával. Občas se i stane, že se některý mail
neodešle ihned, ale až v další relaci, ale to jen když příliš spěchám
s odpojováním při ručním připojení. Při automatickém se mi ještě nestalo,
aby mail neodešel, pokud byla cílová adresa správná a cílový stroj neměl
z nějakého důvodu zablokovanou moji adresu, jako například:

   ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<uhlar na fantomas.sk>
    (reason: 550 5.7.1 <vpospichal na tiscali.cz>... Mail rejected as your domain
does not have a working postmaster address - see http://www.rfc-ignorant.org/)

Tento mail byl odmítnut, ale protože nebyl důležitý, tak jsem ho podruhé ani
neposílal. Není mi sice jasné, proč nefunguje postmaster na tiscali.cz a proč
to některým serverům vadí, ale u freemailů se dočkáme i jiných nepříjemností,
jako například filtrování příloh. Konkrétně Tiscali filtruje přílohy na
domnělé viry a už se s nimi dohaduji asi měsíc.

Když to zpětně čtu, zmíněný mail by byl vrácen, i kdyby byl poslán přes
smarthosta smtp.tiscali.cz. Konkrétně smtp.tiscali.cz se mi jevil jeden
čas tak nespolehlivý, že jsem si raději rozchodil vlastní a už jsem u něj
zůstal.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal