K bohorovnosti boje proti MS-virum (RE: deravej header_checks v postfixu)

Kovar Jan Kovar_J na tese.cz
Pátek Červen 20 12:04:24 CEST 2003

> Nikdo se
>
> To je bohapusta demagogie. Pokud nekdo nechce byt napadan
> MS-virem (nazyvejme veci pravymi jmeny), muze tez prejit na jiny OS.

Na to zapomente. To muzete udelat v ceske firme, kde mate neprostou volnost
rozhodnuti. Ve velych firmach je jasne stanoveno, co kde muze byt a kdyz
proste vedeni nekde za morem rozhodne, ze se pouzivaji Windows, tak se
proste muzete postavit na hlavu a pouzivat se budou. Navic existuje spousta
specifickeho software pro dane odvetvi, ktery nema ekvivalent na linuxu.

> Opravdu zasnu, jak si nekdo muze osobovat pravo takto
> bezuzdne cenzurovat cizi e-postu a zde to prezentovat jako
> jakousi temer "normu" a kdovijake dobrodini. Navic jeste

Je to nas system, tak si klidne muzeme rozhodovat, co si do nej pustime. A o
zadnou cenzuru nejde. Podivejte se, jake skody virusy rocne napachaji.
Poslat spustitelnou prilohu schvalne muze jen naprosty ignorant a takove
zarizne nas server. A ten zbytek, co zarizne jsou skutecne viry, kterym se
omlouvat nehodlam.

> nektere MS-antiviry i spamuji (posilaji nevyzadane reporty o
> zadrzenych MS-virech, navic vsechny navzajem nezname adresaty
> davaji do To: misto do Bcc: - napr. RAV Antivirus na
> ns1.poda.cz), pridavaji do zprav reklamu typu "Odchozi zprava
> neobsahuje viry" (AVG) ap.

Jasne, to je dalsi duvod, proc filtrovat prilohy. Pokud dostane prumerny BFU
v priloze soubor a vidi, ze mu AVG napsalo, ze soubor neobsahuje viry, tak
to klidne otevre. A chcete mi snad rict, ze vy byste se spolehal na AVG? Ja
tedy ne. Sorry, ale nevidim jediny duvod, proc by mel bezny uzivatel posilat
exe, com atd. Pokud to neni vyvojar, administrator nebo nekdo podobny. Ale
pak se mi nechce verit, ze by nezvladl ten soubor zazipovat, zatarovat a
pod.

TNX