Forward mail for local users to host

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pátek Březen 14 11:01:45 CET 2003

> From: Michal Vymazal <gandalf na mbox.vol.cz>
> Subject: Forward mail for local users to host
> Date: Fri, 14 Mar 2003 09:04:45 +0100
> To: sendmail na linux.cz
>
> Mate nekdo zkusenosti s $ SUBJ na sendmailu? Jde mi o to, ze z
> bezpecnostnich duvodu potrebuji vsechny maily pro existujici uzivatele z
> urciteho SMTP serveru forwardnout (timto serverem) na dalsi SMTP server.
>
> Jde o to, ze nam chodi mnoho spamu pro neexistujici uzivatele a SMTP provoz
> tak vytezuje mikrovlnu. Pokud bude postu prijimat prvni stroj (na pevne
> [...]

Je treba na tom 1. stroji nejak nadefinovat ty existujici uzivatele.
Jednou moznosti jsou aliasy a treba "DH" (sendmail.cf), ale asi jsou i jine
zpusoby. Napr. novejsi sendmaily podporuji LDAP-dotazy, takze pokud
treba na tom cilovem stroji bezi LDAP-server s DB existujicich uzivatelu,
asi lze vyuzit (pak by stacilo sendmailu sdelit udaje o LDAP-serveru a
aliasy by nebyly treba a odpadly by problemy s jejich aktualizaci a
synchronizaci).
--
Lubos Kaspar