sendmail: Jak vynechat z antivirove kontroly zpravy s urcitou hodnotou jedne hlavicky?

Vladimír Solnický solnicky na vegacom.cz
Středa Květen 7 12:51:01 CEST 2003

Dobrý den,

narazil jsem na zajímavý problém se sendmailem: Používáme ve společnosti k
antivirové kontrole průchozích zpráv záplatu, kterou vytvořil pan Řehoř z
Decrosu/I.Cz. Nyní jsem zjistil, že někde v souvislosti skontrolou nebo
předáváním zprávy ke kontrole je po průchodu a doručení zpráva, která
prošla tímto serverem, obalena do jedné vrstvy kontejnetu MIME navíc. Což
by nevadilo (a korektně udělaným programům to také nevadí); problémem je,
že u šifrovaných zpráv to MSOL XP verze z Office XP i z Win XP vadí
natolik, že zprávu nerozšifrují (a to ani po sobě).

A nyní k sendmailu: Vzhledem k tomu, že zašifrované zpreávy není třeba
kontrolovat na viry (protože antivirový program stejně není schopen je
dešifrovat a tedy opravdu ověřit), hledám odpověď, jak zabránit kontrole
zpráv, které se kládají z jediné části typu application/x-pkcs7-mime a
typu application/pkcs7-mime (tedy v hlavičkách celé zprávy obsahují řádek
protože jednak MSOL a jiné nekorektní programy už s tím stejně problém mít
budou a také tyto zprávy asi měněny nebudou, pokud se už skládájí z více
částí.

Nemáte s tím někdo zkušenost?

A nevíte, zda je toho možno dosáhnout jen na úrovni konfigurace, beze
změny samotného programu?

Jinou cestou k řešení by zřejmě bylo změnit opravu pana Řehoře tak, aby
tyto dva typy ignorovala, ale něvím, zda k tomu bude ochoten.

Děkuji a přeji pěkný den,

V. S.

--
Mgr. Vladimír Solnický, sys. administrace IT,
Vegacom, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,