procmail versus local

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Středa Listopad 5 11:38:24 CET 2003

> Subject: RE: procmail versus local
> Date: Wed, 5 Nov 2003 10:21:17 +0100
> From: <Petr.Rehor na i.cz>
> To: <sendmail na linux.cz>

> Pro dorucovani lokalnim uzivatelum se pouzije bud procmail
> s moznosti jak reagovat na hlavicky a obsah zpravy nebo
> mail.local, ktery je soucasti sendmailu.

Mozna by bylo na miste male upresneni.
Program pouzivany jako mailer=local byva poplatny danemu OS,
mail.local jsem nasel v SunOSu (neni tedy nejspis soucasti
sendmailu), napr. v HP-UXu se pouziva program nazvany rmail
a v linuxu byva obvykle pouzivan procmail. Jestli se deklaruje
mailer=local nebo mailer=procmail, neni asi dulezite, podstatne
je to, jaky program, parametry a priznaky (v sendmail.cf na prislusnem
radku zacinajicim "M" jsou to volby za "P=", "A=" a "F=") tam jsou
nastaveny a jak se pak dany mailer pouziva ve vykonnych rulesetech.
V definicich mailer=local a mailer=procmail se da treba pouzit i
stejny program a ruznymi parametry s sendmailovymi priznaky, coz je
pripad procmailu v linuxu - v nejakem "implicitnim" sendmail.cf od
sendmailu 8.12.8 na RH9 jsem nasel toto:

: Mprocmail,      P=/usr/bin/procmail, F=DFMSPhnu9, S=EnvFromSMTP/HdrFromSMTP, R=EnvToSMTP/HdrFromSMTP,
:                 A=procmail -Y -m $h $f $u
: Mlocal,         P=/usr/bin/procmail, F=lsDFMAw5:/|@qSPfhn9, S=EnvFromL/HdrFromL, R=EnvToL/HdrToL,
:                 A=procmail -t -Y -a $h -d $u
--
Lubos Kaspar