VIRTUSERTABLE

Středa Říjen 1 12:18:27 CEST 2003

On Tue, Sep 30, 2003 at 10:01:57AM +0200, Daniel Melus wrote:
> Pouzivam RedHat a sendmail
>
> Mam domenu domena.sk a pre nu prijimam maily tak, ze mam mail relay na
> MX serveri a ten to posiela do vnutornej siete na server, kde je pop
> pristup.
> Problem spociva v tom, ze MX server prijme postu, chce ju odoslat na
> vnutorny server, ten mu povie, ze takeho usera nepozna a MX server sa
> snazi postu vratit odosielatelovi (spamer) ktory neexistuje a tym mi to
> zavisne u mna na MX serveri.
>
> Skusal som z vnutorneho servera vytvorit virtusertable so zaznammi
> usery na domena.sk: usery na domena.sk
> [...]

Do virtusertable:

usera na domena.sk usera na cilovy.domena.sk
userb na domena.sk userb na cilovy.domena.sk

A budete to muset udelat pro vsechny uzivatele. Zaroven si ten MX musi
myslet, ze je cilovy.

Nicmene problem bych vyresil spise tak, ze bych zavedl blacklisty
(prestanete na MX prijimat postu z open-relay) a restrikce na prilohy.
Tim omezite prijem bogus mailu na minimum a chybova hlaseni muzete
ignorovat (jako to dela kazdy spravce trochu vetsiho MX serveru),
maximalne zbezne prohlednout.

Sendmail lze propojit i s LDAP, ale to uz bude trochu slozitejsi.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz