"domainalias" ze sendmailu do eximu

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Středa Říjen 1 16:39:15 CEST 2003

Zdravim,

dostal jsem se k serveru, na kterem bezi sendmail, prijima postu pro
nekolik desitek domen a preposila ji na jiny server, ktery ma teprve ty
fyzicke postovni schranky. Pri tom preposilani zaroven meni nektere
jmena ze srozumitelneho tvaru "jmeno.prijmeni na domena.cz" na
"schranka146 na stroj.domena.cz" (stroj.domena.cz je ten, co ma fyzicky ty
schranky). Ma na to jeden obrovsky soubor "/etc/domainalias", ktery
mapuje ty adresy (je to velmi podobne beznemu souboru /etc/aliases, ale
obsahuje to domeny na obou stranach prirazeni).

Ja bych ted rad nasadil na toto misto exim misto sendmailu. Neni mi ale
bohuzel jasne, jak prenest tento existujici system do konfigurace eximu.
Pro zacatek jsem zkusil nasledujici:

relay_domains_include_local_mx = true # abych nemusel vypisovat vsechny
domeny

system_aliases:
  driver = aliasfile
  file_transport = address_file
  pipe_transport = address_pipe
  file = /etc/aliases
  search_type = lsearch
  include_domain = true # aby zvladal domeny i na leve strane prirazeni

Nicmene se musim priznat, ze jsem nepochodil.

Dalsi z moznosti vidim v rozsekani toho obriho souboru "domainalias" do
skupin po domenach, v nichz uz potom na leve strane bude stacit jen
lokalni jmeno - takhle mi pak aliases chodi dobre, to mam vyzkouseno
jinde. Je to ale uz vic prace a nez to zacnu delat, chtel jsem si nechat
poradit zde, jestli neexistuje jednodussi/lepsi/rozumnejsi zpusob, jak
se s timto stavem vyporadat.

Diky.

Petr