Sendmail - jak změnit adresu odesílatele

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Čtvrtek Říjen 23 17:31:06 CEST 2003

> Date: Thu, 23 Oct 2003 15:55:47 +0200
> From: Dalibor Straka <dast na panelnet.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Re: Sendmail - jak změnit adresu odesílatele

> /etc/postfix/sender_caconical
> jirka na localdomain.cz: Je_ve_skutecnosti na uplne.jina.adresa.cz
>
> nezapomenout pregenerovat databazi a nastavit to v main.cf

Podle "/etc/postfix" se asi rada týká spíš postfixu, což asi původní
tazatel nechtěl.

Snad by to mohlo jít upravou sendmail.cf na vstupním stroji do Internetu
nějak takto:

v S0 zjistit, jestli je adresa příjemce nelokální (to by mělo stačit, protože
pokud stroj současně přijímá poštu z Internetu, neměl by být "open relay") -
pokud ano, předat to klonu od mailer=relay a u něj upravit rulesety na přepis
obálkové a hlavičkové adresy odesilatele (v řádku "M" jsou v parametru R=),
a to:

- pokud jde o jednotlivý případ, tak asi stačí přepsat přímo;
- mělo-li by jít o přepisování více adres, pak by asi bylo vhodné použít
  klon databázově podporovaného mapování (generics - genericstable).

Pozn.: je to jen nápad bez záruky, nezkoušel jsem.
--
Luboš Kašpar