mailserver

Kovar Jan jan.kovar na onsemi.cz
Sobota Duben 24 12:18:19 CEST 2004

> [...]
> Jestli jsem
> to dobře pochopil, tak např. pomocí sendmailu mohu vytvořit
> mailserver.
> Ale nikde jsem tam nenašel možnost, jak stahovat maily z
> jiných severů.
> Můj comp není na netu (ale mám přístup přes ADSL), takže pokud budu
> provozovat mailserver, tak jedu pouze lokálně. Na netu potom
> hostuji s
> doménou, kde mám i email schránky. A nyní mi někde utekla
> vazba, jak z
> tohoto serveru dostat maily k sobě, aby si je nemusel každý stahovat

Mate me tahle vase veta:
Můj comp není na netu (ale mám přístup přes ADSL), takže pokud budu
provozovat mailserver, tak jedu pouze lokálně.

V pricipu mate dve moznosti:

Bud muzete ponechat stavajici stav, kdy se vam posta uklada nekde na serveru
na internetu. Potom na svem "lokalnim" serveru potrebujete vami zminovany
sendmail (i kdyz jako zacatecnikovi bych vam spise doporucil postfix),
fetchmail a nejaky pop3 nebo imap server Treba uw-imap (courier, cyrus).

Pokud je vas mail server stale pripojeny k internetu a mate pevnou ip
adresu, takze muzete zmenou MX zaznamu v DNS vynechat soucasny mail server a
posta pro vasi domenu vam bude chodit primo na vas server. Pak nepotrebujete
fetchmail. Staci sendmail(postfix, exim, qmail) a nejaky imap/pop3 server
(viz vyse).

Hezky den

TNX