SPF (Sender Permitted From)

Jozef Hitzinger hitzinger na phobos.fphil.uniba.sk
Středa Únor 4 09:25:38 CET 2004

On Wed, 4 Feb 2004, Peter Mann wrote:

> je to naozaj dost velky problem a zavisi to hlavne od toho, aku "policy"
> si nastavim ako spravca domeny ... aj preto by som bol rad, keby sme tu
> rozprudili diskusiu na tuto temu ;-))

Pri forwardovani .. aha, ano. Ovplynvi to aj inych .. tak mozno nic.

Vnimam to tak, ze teraz sme v podobnej situacii ako ked vsade boli open
relays. Aj ked niektori tvrdili ze to tak musi byt, ze tak je SMTP
postavene, nakoniec sa bez open relays zije lepsie. Uvidime, ci SPF alebo
iny mechanizmus sa rozsiri podobnym sposobom.

Moc sa mi paci IM2000 od djb (viac info: google), kde mail je ulozeny u
odosielatela az kym si ho adresat nevyzdvihne, ale "that ain't gonna
happen" :(.

> toto som vyriesil tak, ze kazdy nech si dava From: podla toho, cez
> ktoreho providera sa pripaja ... a nech si nastavi Reply-to: kam chce
> dostat odpoved ... to je podla mna velmi elegantne riesenie

Hmm, naopak? SPF kontroluje Return-Path:, aby mohol skoncit spojenie hned
na zaciatku. Teda ak mam v Return-Path @post.sk, musim odosielat cez
server, ktoreho IP domena post.sk definuje ako povoleneho odosielatela, a
nie napr. cez smtp.stonline.sk .. opravte ma ak som to zle pochopil.

--
jozef  :-)