Spravna teorie? Postfix

Zdenek Prchal prchal na vtdata.cz
Čtvrtek Únor 5 20:39:52 CET 2004

Ja to mam takhle:
vyuzivam toho, ze postfix zpracovava virtual map pro lokalni _i_ nelokalni
adresy prijemce. Mam tedy vsude stejnou kompletni tabulku, ktere mapuje

user na domena.cz -> user na pobockax.domena.cz

pricemz to mapovani je samozrejme pouze interni (v obalce mailu) a uzivatele
o tom nepotrebuji nic vedet.
No a jednotlive postfixy maji jako svoji vzdy pouze domenu
pobockax.domena.cz
krome centralniho, ktery ma navic i domena.cz, aby dokazal vracet
nedorucitelne
(a nepremapovane) maily a nepohorsoval se pritom, ze mu nekdo cpe postu, se
kterou nechce mit nic spolecneho.
Udrzba neni pak nijak slozita, navic v pripade potreby je snadno
centralizovatelna,
protoze misto lokalnich virtual map souboru muzete mit vsechno v jednom
centralnim
LDAP serveru (pokud je vpn dostatecne spolehlive, jinak muze byt tech LDAP
serveru
vic replikovanych, ale to uz se zacina mirne komplikovat ;) ...

	Zdenek Prchal