postfix pouze pro prijem

Peter Mann Peter.Mann na tuke.sk
Pátek Únor 6 11:49:51 CET 2004

On Fri, Feb 06, 2004 at 11:35:06AM +0100, Bohdan Blaha wrote:
> mym problem je, ze uzivatele nemaji nikdy stejnou IP, protoze se pripojuji z ruznych mist, takze nemohu zavest restrikce pres IP ci firewall, ale take nechci aby ten server byl samozrejme open relay..
>
> predpokladam ze odesilani lze vyresit tak, aby si server pred odeslanim overil jmena heslo uzivatele a teprve pote povolil odeslani posty .. (teda aspon doufam ze to je dobry postup, pokud ne, navrhnete mi lepsi? )

ano - najlepsi je SMTP-AUTH, trosku menej je vyhodny POP-BEFORE-SMTP

> ale prvotne bych potreboval nastavit, aby tento server postu mohl z internetu pouze prijimat pro lokalni uzivatele, bez moznosti odesilani...
> poradi mi nekdo jak??

takze vlastne chcete akceptovat iba tie posty, ktore maju polozku
 To: moj.uzivatel na domena.cz

na to je dobre mat v konfiguraku nastavene smtp_recipient_restrictions

predposledne pravidlo bude check_recipient_access hash:/etc/postfix/zoznam_prijemcov
a posledne pravidlo bude nejaky reject

v subore zoznam_prijemcov bude:

user1 na domena.cz	OK
user2 na domena.cz OK

a samozrejme to prejdete postmap-om ...

ak bude posledne pravidlo reject, tak mail s inym prijemcom nezoberie

POZOR!!! kazda domena MUSI mat postmaster na domena.cz a mala by mat
abuse na domena.cz

5o   Peter.Mann at tuke.sk
     KLFMANiK ICQ 12491471
         PM2185-RIPE