Ako sa moze dostat domena pripajana kratkodobo cez lanmodem do "black listu" pre posielanie mailov?

Lubos Kaspar lk na cnb.cz
Pátek Leden 30 14:09:56 CET 2004

> From: "Rastislav Nedorost" <rne na dflex.sk>
> To: <sendmail na linux.cz>
> Subject: RE: Ako sa moze dostat domena pripajana kratkodobo cez lanmodem do "black listu" pre posielanie mailov?
> Date: Fri, 30 Jan 2004 13:10:34 +0100
> Este otazka - chytaju black-listy aj podla nazvu domeny odosielatela?
> Mne u internetoveho providera tvrdili, ze ano, ale na Webe som videl
> len black listy zachytavajuce IP adresy spamerov.

To je asi vhodne. Adresa odesilatele nema zadnou hodnotu, protoze
se uplne bezne falsuje. To je v poslednim tydnu napr. pripad MS-viru
MyDoom, ktery z adresy, kterou si bud vzal primo z adresaricku
MS-Outlook nebo k jeji domene prida pred @ nejake vlastni jmeno
ap., a posle sam sebe na jinou takovou podobnou adresu. Pokud je odesilaci
adresa realna, tak jeji ubohy vlastnik pak dostane bud bounce, kdyz
cilova adresa neexistuje, nebo treba jakousi nejapnost od nejakeho
BF-antiviru nebo i nelibou reakci od ciloveho BFU, kteri nechapou,
ze odesilaci adresa je temer tutove zfalsovana.
--
Lubos Kaspar