Posta v databazi? [delsi]

Jakub Jirků jsem na sosacek.org
Sobota Červenec 31 15:58:45 CEST 2004

Hezky den

Mel bych par teoretickych dotazu na kolegy zkusenejsi ve veci budovani
emailovych systemu.

Pouzivam qmail, vpopmail, courier-imap a qmailadmin. Bohuzel nic z toho
neni v Debianu ktery pouzivam jako (pouzitelny) balicek, takze to musim
zkompilovat. Tim se ovsem pripravim o bezpecnostni a jine aktualizace,
coz mi docela vadi. Dalsi ne moc hezkou veci je qmailadmin (sef po mne
bohuzel chce webove rozhrani k emailum), ktery je suid cgi u ktereho se
musi cesty nastavit pri kompilaci, takze kdyz ho budu chtit presunout
jinam, musim ho rovnou prekompilovat.

To se mi prilis nelibilo, hledal jsem jiny mta a narazil jsem na
postfix. Narazil jsem na nej uz driv kdyz byl podle nejakeho benchmarku
vykonnejsi nez qmail (ne ze by na to s mym emailovym systemem s 200
maily denne vadilo), a narazil jsem i na webove rozhrani pro spravu o
neprilis originalnim :) jmenem postfixadmin.

Ale to po mne chce mit informace v databazi, coz mi pripada zbytecne -
pri kazdem mailu se konektovat do databaze, zalohovat navic i databazi a
vubec dalsi misto ktere muze selhat.

Ale na co jsem se chtel zeptat:

1) Provozujete nekdo podobnou kombinaci? Jak se to chova? Jaky je vubec
postfix jako mta? O qmaliu se da rict ze ma zvlastni konfiguraci, ze je
rozdeleny na casti (coz je videt uz v pstree) a aby v nem fugnvoalo
vsechno, musite casto pridat patch, o sendmailu se da rict ze se
zacatecnikum tezko konfiguruje (pry uz je to jinak, nevim, nerad bych
vyvolal flame, i kdyz i z flame se casto clovek dozvi spoustu uzitecnych
informaci ;), ale jak byste popsali postfix?

2) Nejde u toho nejak vynechat tu databazi? Podle mne je zbytecne
ukladat informace u uzivatelich do databaze, kdyz maildiry jsou stejne
na filesystemu? Zkousnul by to courier? A zkousnul by to i ten z
debianu (tj. standartne zkompilovany)?

3) Jak se projevi ta databaze na vykonu? To ze to webove rozhrani
(achjo, proc lidem nestaci prikazova radka) je v php a ne cgi a muze byt
na jinem stroji je vyhoda a databaze ma asi lepsi moznosti indexovani a
trideni polozek nez filesystem, ale narozdil od nej je potreba se k ni
pripojovat.

4) Kdysi mi nekdo rikal ze ma openwebmail nad lokalnimi mailboxy,
protoze webmail pres imap, kdyz navic bezi na tomtez stroji je podle nej
nesmysl. Neprovozuje nahodou nekdo neco podobneho s hesly v mysql a
maildiry?

To by bylo asi vsechno :) Za odpovedi predem diky.

--
Jakub Jirků <jsem na sosacek.org>

BOFH excuse #125:

we just switched to Sprint.