KAV + QMAIL

Lubomír Klubus lubomir.klubus na orgrez.cz
Středa Červen 2 08:20:04 CEST 2004

Dobrý den,
prosím instaloval tu někdo antivir KAV 5.0 pro Mail servery na poštovní
program qmail?
Já rozbalil instalační rpm soubor
pak jsem spustil program config.pl
zadal jsem několik parametrů, a hlavně, kde je uložen licenční klíč.
Poté jsme dle dokumentace přejmenoval /var/qmail/bin/qmail-queue na
/var/qmail/bin/qmail-que
Do /var/qmail/bin/ jsem pak nakopíroval qmail-queue z KAVu

a nastavil práva takto:

/var/qmail/bin/qmail-que  rws -x -x  qmailq:qmail
/var/qmail/bin/qmail-queue rwx -x -x qmailq:qmail

Pak jsem tam naťukal všechny možné e-maily , protože to ten antivir,
licencovaný dle poštu mailboxů, vyžaduje.

Když posílám zprávy s pomocí príkazové řádky, když jsem přihlášený jako root
na serveru, tak ta pošta do mailboxu přijde.

Ale když se připojím ze stanice na SMTP, tak to skončí hláškou:

"451 qq unable to read configuration"

a pošta zůstává v "Poště k odeslání" na stanici.

:-(

V logách pošty není nic,  v logách antiviru o napojení stanice na SMTP také
nic.
Nějaký nápad co s  tím ?

Zkoušel jsem  různé kombinace nastavení práv pro soubory a adresáře v

/var/log/kav
/var/db/kav/
/opt/kav

/var/qmail/bin/qmail-que
/var/qmail/bin/qmail-queue

KAV si pravděpodobně všechny možné soubory nastavil na root:root s právama
pro čtení a zápis pro root bez ohledu na to,
 že qmail nejede pod rootem.

Instaloval to tu někdo ?

Mám Mandrake 9.1

Lubomír Klubus
P.S.: Pokud to tu už někdo řešil, tak prosím kde mám najít příslušný archív
konference, já jsem se právě přihlásil.