sendmail a DNS - PTR vs. A

Petr Vejsada daemon na svoboda.nevotravovat.cz
Pátek Červen 25 11:28:36 CEST 2004

Dne pá 25. června 2004 09:42 Lubos Kaspar napsal(a):

LK> Jeste bych rad neco dodal - chtel jsem pokracovat mimo konferenci, ale
LK> domena z adresy ve From: je neplatna a SMTP-obalkova adresa prispevatele
LK> se pres listserver nepropaguje.

staci odstranit to "nevotravovat", myslel jsem si, ze je to jasne.

LK> Jeste by tam mela byt moznost DISCARD (v .cf odpovida "$#discard"). Jeste

Ano, to zahrnuje muj vyraz "atd.", viz /usr/src/sendmail-$VERSION/cf/cf/README

LK> chapu,  ze REJECT vede v .cf na "$#error", ale neni mi jasne, jaky je
LK> rozdil mezi  RELAY a OK.

RELAY je proste RELAY a OK znamena, ze se mail ma prijmout i kdyz nevyhovuje
jinym pravidlum. Pamatuji kdy k nam chodily maily z tehdy neexistujici domeny
anglictina.com, coz sendmail zcela spravne odmital, nicmene proste "bylo
potreba" tyto maily prijimat. Pravidlo OK v access toto umoznilo.

LK> S administraci PTR byvaji nejvetsi problemy tam, kde DNS pro reverz
LK> obsluhuje ISP, kdezto primou domenu si administruje vlastnik. Vlastnik
LK> si zmeni  nebo prida IP v prime domene a na PTR u providera "zapomene".

zrejme to bude tehdy, kdy zakaznik ma jen subnet. Mame take jen subnet, ale
PTR si spravuji sam, provider udelal CNAME, priklad:

root na linux:/etc# host 212.24.147.226

226.147.24.212.in-addr.arpa is an alias for
226.224/28.147.24.212.in-addr.arpa.

226.224/28.147.24.212.in-addr.arpa domain name pointer linux.svoboda.cz.

--
Zdraví
Petr Vejsada