exim (mailman) zahlcen maily s mnoha prijemci

Petr Stehlik pstehlik na sophics.cz
Pátek Březen 12 09:40:24 CET 2004

Zdravim,

mam exim 3.3 (amavisd-new, amavis-milter, spamassassin, clamav) a
mailman na debian woody a mailman jednou za cas rozesila mail nekolika
tisicum lidi v tech mailing listech. Fungovalo to tak, ze ve chvili, kdy
mailman poslal mail do konference, load vyletel treba na 10-20 a setrval
tam pul hodinky a za tu dobu vyfrcelo vsech tech par tisic mailu. Byl
jsem spokojen..

Ted se ovsem situace zmenila - load nevyleti, zustane hrube pod 0.2 a
potichu to chrousta - ale strasne pomalu. Za dva dny jeste nedokazal
rozeslat ani polovinu mailu, co mu driv trvalo pul hodinky. Dival jsem
se do fronty, ty maily do konference tam jsou rozdelene po skupinkach
500 prijemcu, a u treba 250 z nich uz je "D" (jako Delivered), nicmene
ve fronte strasi porad a myslim si, ze to cele pekne zpomalujou. Zaroven
exim, spousteny pravidelne co ctvrt hodinky na profouknuti fronty, se
samozrejme zacyklil, protoze nedokaze do konce tak dlouhe fronty za tu
ctvrthodinu vubec dojit. To uz jsem vyresil, ale jeste potrebuju
urychlit odjizdeni te posty.

Nepamatuju si, co (a jestli vubec) jsem menil v konfiguraci eximu.
Mailman jsem za posledni tydny nekolikrat upgradoval, ale je to porad ta
sama verze ze stable, jen tam pro me debiani maintainer opravil nejake
chyby pri detekci bounced mailu.

Pokud mate nekdo nejaky tip, jak exim rozhybat, tak sem s nim. Diky.

Petr