sendmail, amavis-new, spamassassin - prijemce obdrzi mail mnohonasobne

oldfrog.sendmail na volny.cz oldfrog.sendmail na volny.cz
Čtvrtek Listopad 25 17:23:55 CET 2004

oldfrog.sendmail na volny.cz wrote:

> Podle vseho opakuje nas odchozi smtp server. Odesilatel je v privatni
> siti a
> odesila pomoci naseho smtp. Prijemce je nekde na internetu. Uzivatel
> ma na
> nasem serveru i mailbox. Zatim nevim o pripadu, ze by doslo k nasobnemu
> doruceni do lokalniho mailboxu (kdy je odesilatel i prijemce z nasi
> domeny,
> tj mail zustane na nasem smtp serveru a neputuje dal).

Zda se, ze pocet doslych mailu primo odpovida poctu techto chybovych
hlaseni v logu:

---cut---
Nov 24 01:10:39 server sm-mta-rx[29953]: iANHpI7E017173:
to=<pribyl na soums.cz>, delay=06:19:18, xdelay=00:05:30, mailer=esmtp,
pri=5337664, relay=[127.0.0.1] [127.0.0.1], dsn=4.6.0, stat=Deferred:
451 4.6.0 Bad SMTP code, id=14387-09, from MTA: "354 Enter mail, end
with "." on a line by itself"
---cut---

Mimoto vidim v logu jeste hojny vyskyt neceho takoveho

---cut---
Nov 25 10:28:35 server sm-mta-rx[21698]: iAP9Qv7F021698: lost input
channel from [192.168.13.82] to MTA-RX after data
---cut---

Co presne znamena prvni hlaseni? Instance sm-mta-rx je prichozi strana
sendmailu v dualni MTA konfiguraci, posloucha
na smtp portu a predava mail amavisu a amavis dale instalnci sm-mta-tx.
Ta mail doruci bud lokalne nebo preposle prislusnemu
dalsimu smtp serveru na inetu. Neni mi ale uplne jasne, kdo generuje
hlaseni 'Bad SMTP code', tj. kdo si stezuje.

Dekuji za pomoc a preji hezky vecer,
OldFrog.

Ondrej Nemecek alias 'OldFrog'

tel (domu):     241766035