exim rewrite and transport rule

Petr Vanek vanous na penguin.cz
Sobota Září 4 03:17:24 CEST 2004

On Mon, 30 Aug 2004 09:33:18 -0400
Petr Vanek <vanous na penguin.cz> (PV) wrote:

> [...]
PV> lokalnimi uzivateli si posilam postu pomoci USER na LOCALHOST nebo
PV> USER na HOSTNAME. chtel bych to ale zmenit a pridat pravidlo pro par
PV> vyjimek, ktere adresy budou namisto na smarthost doruceny lokalne
PV> bez toho, ze bych musel pouzivat user na localhost nekorektni adresu.
PV> Chtel bych to mit per address, ne domenove, nebot mam usery s emaily
PV> na vicero domenach.
PV>
PV> priklad:
PV>
PV> petr na penguin.cz pise na vanous na penguin.cz -> nyni jde posta ven na
PV> smarthost ale pritom se to stejne pak zase stahne zpet.

zdravicko,

problem jsem vyresil. navrhovane include_domain situaci neresi, nebot je
potreba ty domeny prodat do local_domains, ale pak vsechny emaily pro ty
domeny konci na lokale, coz nebyl muj pripad.

udelal jsem toto:

do /etc/exim/domains jsem dal pozadovane domeny

penguin.cz
camphill.on.ca
biodynamika.cz

a do exim.conf jsem pridal do sekce routers:

special_local:
    driver = domainlist
    local_parts = info
    domains = biodynamika.cz
    route_list = * localhost byname
    self = local

special_local:
    driver = domainlist
    local_parts = vanous:radka
    domains = penguin.cz
    route_list = * localhost byname
    self = local

special_local:
    driver = domainlist
    local_parts = garden:radka
    domains = camphill.on.ca
    route_list = * localhost byname
    self = local

a to pred defaultni router, kam spadne vse ostatni:

smarthost:
  driver = domainlist
  transport = remote_smtp
  route_list = "* smtp.primus.ca bydns_a"

end

to ale jeste nestacilo a bylo nutne dodelat do sekce directors:

virtual_specific:
  driver = smartuser
  domains = "partial-lsearch;/etc/exim/domains"
  new_address=${lookup{$local_part@$domain}lsearch{/etc/aliases.domains}
{$value} fail}

virtual_default:
  domains = "partial-lsearch;/etc/exim/domains"
  driver = smartuser
  new_address=${lookup{$domain}lsearch{/etc/aliases.domains} {$value}
fail}

ted to funguje - pro domeny specifikovane v domains a v kazde jednotlive
sekci routeru mam nastavene usery, kterym se emaily neposilaji ven pres
remote smtp, ale jedna se o lokalni doruceni a to i presto, ze maji
nejakou exotickou adresu.

otazka - nakolik korektni je toto reseni a existuje neco jednodussiho?

--
bye
Petr