Sprava virtualnich uctu pro Postfix

Veros Kaplan veros-sendmail na tac.cz
Pátek Duben 15 15:09:25 CEST 2005

Jan Houstek wrote/napsal:
: Zdravim.
:
: Pouzivate nekdo nad Postfixem nejaky system pro spravu virtualnich uctu,
: domen, aliasu atd.? Neco jako vpopmail pro qmail.
:
: Nejaky software se da najit zde
:
: 	http://www.postfix.org/addon.html#config
:
: ale co jsem zkousel, tak se mi nic z toho prilis nelibilo. Momentalne si
: hraju s myslenkou zprovoznit vpopmail + qmailadmin nad postfixem ...

  Pro soukromé servery používám vlastní nástroj. Konfigurace Postfixu
je v MySQL, administrace je psaná v Pythonu s využitím Webware
for Python, takže klikací na webu.  Zdrojáky nejsou veřejné (zatím),
ale pokud bude zájem, tak to můžu strčit na SF.net. Pro běžnou správu
stačí. Zatím nejsou implementované kvóty (ale je to na ně nachystané).

  Nic z toho, co jsem našel hotového mne neuspokojilo. I to moje řešení
není 100%, ale pořád je to lepší.  Pro zájemce můžu napsat wrapper (aby
to bylo vpopmail-like).

  Pro malé servery používám courier-maildrop (konfiguraci můžu popsat),
mám k tomu základní vpopmail-like nástroje, ale ty pustit nemůžu, neb
jsem je napsal v pracovní době. HowKnow asi popsat můžu - tam nic
zázračného není.

Věroš Kaplan
--
Věroš Kaplan <veros @ tac . cz>