Re: Blacklisty se vymykají kontrole?

Jan Jirasko jj-k na alpy.cz
Pátek Leden 7 10:16:57 CET 2005

Zdravím,
> dnes jsem si udělal výtah od září do dneška z logů jednoho většího
> poštovního uzlu. Zjistil jsem, že budu muset opustit klasické
> blacklisty, protože na nich figuruje kdekdo a (bohužel) tím nelze
> přijímat seriózní elektronickou poštu.
>
> Pokoušel jsem se dosud nějakým způsobem upozorňovat správce jednotlivých
> uzlů, že je u nich něco v nepořádku, ale díky virům na stanicích a
> trestuhodné zranitelnosti Windows-like bran (tj. počítače s Winroute,
> Winproxy atd) jsem musel uznat, že to již není řešení (navíc se mi
> neozval prakticky nikdo a většinou můj mail rovnou zahodili, jak
> [...]

Již asi 1/2 roku používám greylisting spolu s qmailem nasazený na dvou malých serverech (celkem 5 domén).

Greylisting je dle mých zkušeností jeden z nejlepších nástrojů na boj proti spamu (zřejmě díky tomu, že není tak rozšířený) - spamy se ani nedostanou na server.
Jeho nevýhoda je však v tom, že se najdou servery, které neumí správně reagovat na chyby typu 4xx (temporary) a chybu rovnou vrátí zpět odesílateli - např. server email.cz (a administrátoři mlčí) - pak musíte použít whitelist.

Spolu s greylistem používám RBL relays.ordb.org a list.dsbl.org na úrovni SMTP. Ostatní blacklisty používá pro hodnocení spamassassin.

Jan Jirásko