MAX_MESSAGE_SIZE - notifikace?

Řehoř Petr Petr.Rehor na i.cz
Pátek Březen 4 10:23:54 CET 2005

> rad bych se zeptal na vase zkusenosti s omezenim velikosti
> mailovych zprav (MAX_MESSAGE_SIZE).
>
> pokud limit presvihne lokalni odesilatel, tak mu to vrati
> primo jeho klinet i s chybou o prekroceni povolene velikosti.
> problem ale nastava, kdyz jde o prichozi postu, kdy ji muj
> server neprijme kvuli velikosti, ale vzdaleny odesilatel se
> to nedozvi.
>
> Je to feature, nebo jsem neco opomnel v konfiguraci?

Ani vlastnost ani chyba v konfigurace. Neco je rozbity, protoze
takhle by se to rozhodne chovat nemelo. Odesilatel by mel byt
vzdy informovan o odmitnuti.

Podivejte se do maillogu jak to probihalo. Pokud je mail
odmitnut kvuli velikosti, tak vas postovni server odpovi
chybovym kodem do SMTP spojeni a generovani bounce mailu
ma na starosti postovni server nebo klientsky program, ktery
se vam snazil ten velky mail poslat.

Taky jsem se setkal s postovnimi servery, ktere odmitaly maily
s prazdnym odesilatelem v SMTP obalce <>. Takhle se ale vypadaji
prave bounce maily (aby chyba bounce mailu nezpusobila dalsi
bounce mail). Takze se ti dobraci nikdy nedozvedi, ze jejich
maily se nepodarilo dorucit :-(

http://www.oreilly.com/catalog/sendmail3/index.html
http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/0321115708/103-6903052-7103043

> na netu potkal se v pripade hlubsiho popisu sendmailu
> zabyvalo temer vyhradne konfiguraci Sendmail.cf ... jako v
> poho, ale myslim, ze to je uz dosti vrcholovy sport a troufam

Kdo si nenapsal vlastni sendmail.cf neni chlap.
Kdo to udelal dvakrat je blazen.

> si na nej jen v pripadechy kdy neni jine vychodisko :o)

Pouzivani .mc souboru a generovani sendmail.cf pomoci m4
je ta spravna cesta.

P.