sendmail nestandartni volba maileru

Pavel Kysilka goldenfish na bsys.cz
Neděle Březen 13 00:00:11 CET 2005

   zdravim,

zacinam se pomalu prokousavat sendmailem.
nicmene se mi nepodarila jedna konfigurace a ani jsem nenasel poradne
reseni na tento pripad.

mam svoji masinu na lokalni siti, na ktere mi bezi sendmail.
tato masina pres smarthost odesila maily, ktere nejsou urceny pro muj
stroj. toto chodi bez problemu. taktez bez problemu se dorucuji maily
urcene pouze pro muj lokalni stroj.

potreval bych ale vyresit, jakym stylem nektere maily odeslat pouze na muj
stroj. nelze to omezit na domenu, ale pouze na konkretni emailove adresy z
dane domeny.

vice bude zrejme na schematu.

		| internet |

       | smarthost :: firma_domena.cz |

   	    | muj lokalni stroj(sendmail)|	== muj_stroj.firma_domena.cz
		 |__> stroj ve vnitrni siti. pouze na tomto stroji
   			se provadi konfigurace.

  potrebuji odeslat maily timto zpusobem:

   1) vsechny emaily urcene pro muj_stroj.firma_domena.cz dorucit primo na nej
		taktez treba uzivatel na localhost takto dorucit.
   2) veskere maily urcene do internetu se odeslou pres smarthost
   2) vyjmenovane emaily na domenu firma_domena.cz se doruci na muj lokalni
     stroj na danou adresu.
     priklad: zlataryba na firma_domena.cz --> goldenfish na muj_stroj.forma_domena.cz
	podminkou muze byt, ze uzivatel zlata ryba nemusi na stroji muj_stroj
	 existovat, ale systemovy uzivatel goldenfish na nem jiz existuje.
   3) vsechny nevyjmenovane adresy z domeny firma_domena.cz se predavaji
      smarthostu k dalsimu doruceni.
	silverfish na firma_domena.cz --> smarthost
         toto se mi prave nedari.

konkretni popis - priklad:
  mam aplikaci, ktera mi posila emaily napriklad v pripade chyby.
  pokud je aplikace na ostrem serveru, tak mi dojde na moji adresu pres
  internet.
  pokud ale aplikaci vyvijim u sebe na svem stroji, tak je nezadouci, aby
  mi chodily emaily pres smarthost. predevsim z duvodu rychlosti odezvy.
  emailova adresa, na kterou se email z aplikace doruci,se v obou pripadech
  nemeni.

  otazkou je jak na to v sendmailu ?
   staci mi jakou pouzit vlastnost sendmailu. pripadne odkaz do internetu
   ci na podobny reseny priklad.

 diky za odpovedi
   pavel kysilka

________ Information from NOD32 ________
This message was checked by NOD32 Antivirus System for Linux Mail Server.

http://www.nod32.com