Sprava virtualnich uctu pro Postfix

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pátek Květen 13 00:06:48 CEST 2005

Jan Houstek wrote:
> Zdravim.
>
> Pouzivate nekdo nad Postfixem nejaky system pro spravu virtualnich uctu,
> domen, aliasu atd.? Neco jako vpopmail pro qmail.
>
> Nejaky software se da najit zde
>
> 	http://www.postfix.org/addon.html#config
>
> ale co jsem zkousel, tak se mi nic z toho prilis nelibilo. Momentalne si
> hraju s myslenkou zprovoznit vpopmail + qmailadmin nad postfixem ...

Tak tuto myšlenku jsem nakonec zavrhnul, byl by to hrozný kočkopes (tak
jako tak by to potřebovalo kus qmailu, minimálně qmail-local a asi i
qmail-inject, který by místo qmail-queue volal QMQP klienta a v postfixu
zapnout QMQP server). Ne že by to nefungovalo, ale přišlo mi to dost
schizofrenní a navíc by se opět obtížně řešilo odmítání neexistujících
adres už v SMTP komunikaci, což je jeden z důvodů, proč přecházím z
qmailu na postfix.

Momentálně se mi jako použitelné jeví řešení s virtuálními usery jak je
implementuje postfix, databází uživatel a domén v MySQL, správu pomocí
Postfix Admina (http://www.high5.net/postfixadmin/), jako IMAP server
Dovecot (který lze triviálně nakonfigurovat, aby použil MySQL databázi
uživatel a správně hledal schránky) a případný webmail udělat jen jako
IMAP klienta (nejvíce se mi líbí asi SquirrelMail).

Tož jen pro záznam, je tady docela mrtvo.

-- Honza Houštěk