QMAIL a RELAY do skryte kopie

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Neděle Listopad 20 23:31:39 CET 2005

Sniper_2 wrote:
> Zdravim,
>  resim nejspis banalni dotaz, ale nebyl jsem schopnej vygooglovat
> odpoved. Na serveru mam instalovan Qmail. Relay je zakazanej, ale kdyz
> nekdo posle pres SMTP serveru na email, kterej server spravuje tak
> samozdrejmne prijde.
>
> Problem je ze kdyz nekdo posle skrytou kopii na email kterej server
> nespravuje tak dorazi taky (v posledni dnech zacali vyuzivat spameri).
> Muzete mi nekdo poradit jak zakazat Relay i na kopii a skrytou kopii?

To zni jako nejaky nesmysl. Kopie a skryta kopie je zalezitost RFC822
hlavicek, k tomu se smtpd vubec nedostane. To o (ne)doruceni rozhoduje
na zaklade obalkoveho prijemce, tj. RCPT TO v SMTP konverzaci.

Vypada to tak, ze nejaky program sestavi mail (hlavicky a obsah), pak
neco prohleda hlavicky To:, Cc: a Bcc: a vyzobe z nich adresy, ktere pak
urcenemu SMTP serveru preda jednu po druhe jako argumenty RCPT TO.

Ty e-maily, ktere dosly na nejakou bcc: adresu s domenou, ktere nemate
ve vasem rcpthosts -- jste si jisty, ze byly poslany pres vas server z
nejake IP adresy, pro kterou neni povolen relay?

-- Honza Houstek