relay check

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Srpen 15 14:08:17 CEST 2006

> No, na backupu to mozna lezet bude, ale jen po dobu, co nebude mit spojeni
> s primarem, protoze ten to pak bud prijme (a v zapeti zahodi), nebo
> odmitne s permanentni chybou a v takovem pripade to zahodi ten backup.
>
> Ve fronte to zustane viset v pripade, ze je primar nedostupny nebo postu
> odmita s docasnou chybou, coz ale v obou pripadech ukazuje na nejaky
> problem primaru, a to viseni ve fronte na backupu pak nijak nesouvisi s
> tim, ze je nakonfigurovany tak, ze prijme vse pro svou domenu.

dostupnost primaru i backupu je pres 99%, problemy s konektivitou ci
dostupnosti sluzby bych vyloucil. Pokud backup dorucuje tu spamovou zpravu
na primar, tak ji primar odmitne s timto stavem: reject=451 4.1.8 Domain
of sender address JosephPyGreen na billawi.net does not resolve a zprava dale
zustava v spoolu backupu. Problem je v tom, ze backup toto odmitnuti
neudela jiz pri prvnim spojeni od spamera.

> Pokud jste to myslel tak, ze dusledek toho, ze backup neumi poznat
> neexistujici schranku a prijme vse pro nakonfigurovane domeny, je to, ze
> na nem pak hnijou maily ve fronte, tak to je pravda pro spamy, ktere maji
> na obalce nedorucitelnou adresu,

a na to se prave ptam. Sendmail ma funkci check_mail, ktera kontroluje,
zda domena odesilatele spravne resolvuje, a kdyz ne, tak mail neprijme.
Kdyz to zkousim rucne, tak to funguje, presto se mi do spoolu dostanou
zpravy, ktere by pres toto pravidlo nemeli projit.

Marek Barton