relay check

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Srpen 15 14:57:23 CEST 2006

> A proc by nemohl? Muze klidne mit databazi existujicich adres, kterou
> nejakym na SMTP nezavislym mechanismem

no tak zaprvy neznam zadny standartni, bezne pouzivany mechanismus na to
co popisujete a za druhe nespravuji ucty na serverech, kterym delam
zalozni mx, cili nemuzu ani udrzovat takovouto databazi.

> Cemuz se da branit tak, ze mail, ktery ma na obalce adresu, u ktere je
> duvod se domnivat, ze na ni nepujde dorucit bounce (viz nize), proste
> odmitnete. Neni to sice 100% korektni chovani, ovsem to same lze rict o
> pouziti nefungujicich adres na obalce. A hlavne, odesilatel, ktery pouzije
> nefunkcni adresu na obalce, zjevne nestoji o informaci, ze mail z nejakeho
> opodstatneneho duvodu nebylo mozne dorucit, tak mu zrejme ani nebude moc
> vadit, ze skutecne nebude dorucen.

ano toto chovani postaka, tedy odmitani mailu, ktere maji obalku s
nekorektni adresou, chci odmitat. A muj postak to tak skutecne dela a
odmita takoveto maily (overeno rucne testem), presto se mi dostanou do
spoolu maily, ktere by timto pravidlem nemeli projit. A od zacatku se
ptam, jak je to mozne?

> Jak poznat, ze adresa je nefunkcni, lze na nekolika urovnich. Od prosteho
> testu, ze existuje domena, pres provereni existence platneho A, resp. MX
> zaznamu, otestovani dosazitelnosti 25/tcp alespon na jednom ze jejich
> mailexchangeru, az po testovaci spojeni se pokusem o odeslani mailu, ktery
> je utnut az pote, co server nabidne DATA ...

sendmail toto ma nejak implementovano a priznam se, ze detailni
podrobnosti jsem nezkoumal.

Marek Barton