relay check

Marek Barton bivoj na pohoda.com
Úterý Srpen 15 16:39:44 CEST 2006

> [...]
> adresu, ktera se dle pravidel ma smerovat nekam dal do vnitrni site.
> Server necha konexi otevrenou a na pozadi si otevre SMTP spojeni na ten
> server a posle HELO, nejaky nekonfliktni MAIL FROM: (napr. prazdy,
> pripadne postmaster apod.) a v RCPT TO uvede tu testovanou adresu. Pote
> spojeni tak jako tak utne (nezahaji DATA). Pokud server na to RCPT TO:
> odpovi OK, jak uz je dost velka pravdepodobnost, ze se mail podari
> cilovemu serveru uspesne predat (a je celkem fuk, zda cilova schranka
> existuje nebo ne, protoze tak jako tak to uz nebude problem toho relay).

zni to zajimave, tento mechanismus je implementovan v sendmailu ci v
nejakem jinem postakovi nebo se musi dodelat? Navic toto resi pripady s
user unknow, coz me zatim moc netrapi.

> No mozna proto, ze ten test nikdy nebude 100% spolehlivy -- neni mozne
> spolehlive otestovat, ze neco pujde nekam odeslat jinak, nez ze to zkusite
> poslat. Treba jen testujete existenci domeny, ale uz ne MX/A zaznamu. A
> nebo i existuje nejaky server v DNS, ale neposloucha na nem smtpd na
> 25/tcp.

dobre, necekam, ze test bude 100%, ale je muj backup server a za nim je
cilovy server. Oba maji v zasade stejneho sendmaila s velmi podobnou
konfiguraci. Pak prijde spam a dotaze se meho postaka, ktery ucini dns
test jeho domeny a mail prijme do spoolu (i kdyz jinak tento test funguje
a pokud dns test neprobehne uspesne, tak mail do spoolu neprijme) a zacne
ho za dejme tomu pul minuty posilat na cilovy server, ktery rovnez
provede ten samy dns test a jemu jiz vyjde, ze mail neprijme. No a me
takovyto mail zustana ve spoolu, nez vyprsi doba platnosti.

Marek Barton