Nastavení portu pro odchozí maily (smart relay)

Vladimír Solnický vs-ml na email.cz
Středa Únor 22 15:17:09 CET 2006

Miroslav BENES wrote:
> Z dokumentace vím, že požadavek, aby se veškerá odchozí pošta někam
> přeposílal se nasstavuje pomocí :
>
> define(`SMART_HOST', `smtp.domena.cz')dnl
>
> v sendmail.mc, resp.
>
> DSsmtp.domena.cz
>
> v sendmail.cf.
>

> Jak se ale dá nastavit, aby se takto předávalo na jiném nž obvyklém
> portu ?
>
> Našel jsem o tom povídání na http://www.sendmail.org/faq/faq.txt, kde
> se doporučuje použít :
>
> "So, if you want all outgoing SMTP connections to use port 2525, you
> can use this in your .mc file:

> [...]
Dobrý den,

pokud si to dobře pamatuji, tak port je určen použitým mailerem (vizte
definici M* na konci sendmail.cf). Pro smart-host se (snad) implcitně
používá mailer relay (dá se nastavit explicitně, pokud napíšete
"define(`SMART_HOST', `relay:smtp.domena.cz')dnl"). Takže je možné, že
pokud se Vaše nastavení neprojevuje, mohla by být chyba v pořadí položek
v sendmail.mc. Máte položku MAILER(smtp) až za definicemi, které jste
uvedl výše? A pokud ano, nepoužijete nějaké define či jinou věc, která
by to zase přepsala na implicitní hodnoty?

Přeji pěkný den,

V. S.