Chyba "554 5.3.5 buildaddr: unknown mailer hub: Unknown error 4294936307"

Petr Barta petr na netas.cz
Čtvrtek Leden 5 15:12:47 CET 2006

> Náčrt situace (doufám že bude čitelný) :
>
> +----------+
> +----------+     |
>                |   +------------+     +----------+      +--------+
> +----------+     |   |  centralni |     |          |      | vnejsi |
> Internet
> +----------+     |   |            |     |          |      |        |
>                |   +------------+     +----------+      +--------+
> +----------+     |
> +----------+

Takze (coz jsem nevidel nikde napsano) plati predpoklad, ze _odesilatel s
povolenou domenou_ muze pres _vnejsi MX_ pristupovat pouze z FW?

> Přicházející poštu (pokud je pro někoho z vyjmenovaných domén) přebírá
> "Vnější MX", které ji pak předává na FW.
>
> Vypadá to složitě, ale udržuje se to docela dobře.
> No a mě jde o to, že nahrazuji "Vnější MX", takže potřebuju nastavit chování:
>
> - doručuj odchozí poštu kamkoliv, pokud je odesilatel z vyjmenovaných domén
> (a pokud přichází se stroje FW)
Tohle je v poradku, pokud jsou splneny obe podminky. Jak je ale zajistit
na sendmailu Vam bohuzel neporadim...

> - přebírej poštu přicházející odkukoliv, pokud je adresát ve vyjmenovaných
> doménách a předávej ji na adresu FW
Tohle je v poradku - to je relaying + mailertable

> Asi bych to měl upřesnit - odesilatel a/nebo adresát.

To jsou prave ale dva pripady, ketre je nutne rozlisovat. :-)

> [...]
> localhost                       RELAY
> 127.0.0.1                       RELAY
> # fw
> 111.222.333.444                 RELAY
> # spravovane domeny
> del.cz                          RELAY
> zdas.cz                         RELAY
> zdas.com                        RELAY
> zdas.biz                        RELAY
>
> Takže (pokud to dobře chápu) bude fumkce "RELAY" (tedy předání pošty ven)
> dostupná jen pokud má odesilatel správnou (jednu z vyjmenovaných) IP nebo
> pokud pokud jeho IP po zpětném překladu zapadne do vyjmenovaných domén.

mozna to chapu spatne, ale spis si myslim, ze to chapte spatne Vy. ;-)
RELAY v tomhle konfigu neznamena, ze se posta ma predat "ven", ale
povoleni "relay" chovani - tedy prijem zpravy a jeji predani dal.

> [...]
> to meet you
> MAIL FROM: blbec na prvni.cz
> 250 2.1.0 blbec na prvni.cz... Sender ok
> RCPT TO: existujici.jmeno na prvni.cz
> 250 2.1.5 existujici.jmeno na prvni.cz... Recipient ok
> DATA
> 354 Enter mail, end with "." on a line by itself
> necum
> makej
> .
> 250 2.0.0 k05DWHg8015029 Message accepted for delivery
> QUIT
> 221 2.0.0 ns.prvni.cz closing connection

Tohle je v poradku - posilate postu dovnitr, a prijemce je z Vami
definovane domeny, zprava je tedy prijata (ze odesilatel nesmi byt z te
same domeny prece nikde neni zakazano).

> Spammer tedy může podvrhnout poštu mířící dovnitř a vydávat se přitom za
> vnitřního odesilatele.
> Dá se toto nějak omezit - tj. aby odesilatelé z vyjmenovaných domén mohli
> posílat maily jen z jedné povolené IP adresy ?

Tohel Vam v sendmailu zaridit neumim.

> SASL - šifrované spojení ? To asi lepší nebude - FW ho totiž musí rozebrat a
> zkontrolovat.

SASL neni sifrovani spojeni, jen overeni uzivatele. Sifrovane spojeni se
zarizuje TLS. :-)

 				Petr Barta