Dočasné zablokování po neúspěšné autorizaci

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Březen 17 11:56:22 CET 2006

Petr Barta napsal(a):

> Pekny den,
>     podobny problem jsem resil nedavno v konferenci linux na linux.cz, i
> kdyz se tykala potizi ne s postou, ale s pristupem k ssh. Presto by
> asi mohla byt pro Vas zajimava:
> Nakonec jsem pouzil reseni pana Macka (uvedene uplne na konci), ale
> myslim, ze pro Vas by bylo vhodne treba reseni s programem fail2ban -
> po prislusnem nadefinovani filtru...

Ale jestli dobře chápu, na fail2ban to je potřeba jiný syslog démon (aby
potřebné hlášky sypal ven).
Řešení p. Macka je sice elegantní, ale omezuje pouze množsví připojení
bez ohledu na (ne)úspěšnost. To má jistě smysl u služeb jako je ssh, ale
pokud budu uvažovat obecně i o jiných službách, asi by se daly stanovit
mantinely pro odesílání pošty (smtp), ale nedokážu si představit čtení
pošty (imap), při kterém se klient odhlásí a přihlási např. i při každém
přechodu do jiné složky...

Mě osobně se nejvíc líbí pam_abl. Zkoušel jsem ho na své stanici s FC3
(cvičně na omezování ssh) a fungoval dobře. Ale nasazení na server (RH9)
se mi nepodařilo. Modul se sice bez chyb zkompiluje, ale když ho
aktivovuji, přestanou se navazovat jakákoliv spojení (i se správným
heslem). Škoda, vypadao to moc pěkně.

Děkuji všem zúčastněným za tipy !