postfix: neprijimat bounce na nektere adresy

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Pondělí Říjen 23 19:42:10 CEST 2006

	Mam v posledni dobe takovy problem se spamem - nejaky spammer
zacal posilat spam s obalkovym prijemcem i odesilatelem takovym, ze oboji
je jedna z nasich skupinovych adres (skupinovych aliasu). Cili kdyz v tom
aliasu je nekdo komu momentalne nejde dorucit posta, tak vsichni v tom
"odesilajicim" aliasu dostanou zpet bounce.

	I rekl jsem si, ze skupinova adresa neni nikdy platnym odesilatelem
zpravy a udelal jsem neco jako

main.cf:
smtpd_sender_restrictions = check_sender_access hash:/etc/postfix/access_sender

access_sender:
skupina1 na fi.muni.cz REJECT This is not a valid SMTP sender
skupina2 na fi.muni.cz REJECT This is not a valid SMTP sender

	Coz funguje, nicmene pro nektere typy spamu to posunulo reseni
jen o kousek dal, protoze od upstream serveru pak dostanu bounce pro ten
"odesilajici" skupinovy alias, ze tomu "prijimajicimu" aliasu nejde dorucit
posta. A jsem vicemene tam kde jsem byl.

	Cili: jde nejak omezit aby zpravy s prazdnym odesilatelem
nebylo mozno posilat na urcite adresaty? Pokud vim tak check_sender_access
i check_recipient_access umi kontrolu prave jen podle odesilatele nebo
jen podle prijemce. Obe veci zaraz tam nedam. Autorizacni server mi
prijde zbytecne slozity. Jeste jsem nasel reject_multi_recipient_bounce,
ale to se tyka jen situace, kdy v obalce je vic prijemcu, coz neni moje
situace.

	Nejake jine reseni? Diky,

-Yenya

| http://www.fi.muni.cz/~kas/    Journal: http://www.fi.muni.cz/~kas/blog/ |