Nastaveni max zprav v ramci smtp spojeni

Vladimír Solnický vs-ml na email.cz
Pondělí Leden 22 17:09:41 CET 2007

Bc. Radek Krejca wrote:
>   Hllaseni "You have been temporarily banned" je prekroceni max. poctu
>   zprav v jednom spojení (connection)  mezi Vasim a nasim SMTP
>   serverem a je potreba tento limit nastavit na maximalne 5 zprav.
>
>   Domnival jsem se, ze pri posilani phpckem se vytvari spojeni pro
>   kazdy mail zvlast, jak vidno tak ne.

Pravděpodobně ano, ale pokud je doručíte rychle, Váš SMTP server je
stíhá přijímat rychleji, než odesílá na seznam, takže se snaží
optimalizovat a využívá už existující spojení, másto aby plýtval
systémovými zdroji s tím, že uzvaře existující spojení (něco stojí) a
znovu ho otevře (opět něco stojí).
>   Nasel jsem, ze by to mohlo resit nastaveni SMTP_MAILER_MAXMSGS, ale
>   za prve nevim, zda opravdu ano a za druhe nevim, jak to pouzit, mam
>   freebsd a nejak jsem nikde nenasel, jak a kam to napsat.

Ano, podle popisu by to mělo řešit. Je to makro pro konfiguraci
sendmailu v M4, nalezněte si soubor sendmail.mc nebo jeho ekvivalent na
FreeBSD, ověřte si, že stávající konfigurace byla udělána pomocí M4 a ne
přímo do sendmail.cf (začátek porovnejte třeba data a časy modifikací
těchto dvou souborů, i když to samo o sobě nestačí) a pokud ano,
přepiště řádek obsahující tento ředězec (nebo přidejte řádek, pokud tam
není) podle popisu např. na
http://www.greatcircle.com/lists/majordomo-users/mhonarc/majordomo-users.200203/msg00022.html

Poté vytvořte novou konfiguraci.

>   Druha vec je, zda se qmail chova stejne, tj. ze na jeden server cpe
>   maily v ramci jedne smtp connection, a pokud se tak chova, pomuze
>   nastavit v concurrencyremote 5?

Qmail nepoužívám a nemám rád, ale mám dojem (informace straá pět let),
že nikdy nevyužíval jedno spojení a místo toho byl schopen navázat s
jedním přijímacím serverem třeba třicet spojení najednou, pokud pro něj
měl třicet dopisů. Vámi zmiňovaný parametr by mohl omezovat maximální
počet těchto paralelně otevřených spojení. ALe jak píši, nevím, jen hádám.

Zdravím,

V. S.