backup MX & Misdirected bounces

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Květen 26 08:31:46 CEST 2008

DD,

On Thursday, May 22, 2008 4:07 PM ,
Marek Barton <bivoj na pohoda.com> wrote:

> Pominu tedy moznost, kdy se nebude jednat o spam, primarni MX bude
> skutecne dole, ja prijmu regulerni mail do meho zalozniho spoolu od
> nekoho, kdo se pouze uklep v adrese a pri dorucovani mailu na
> primarni MX nevygeneruji bounce o neplatne adrese, cili odesilatel
> se
> nikdy nedozvi, ze jeho mail nedosel.
>
> Jak se tedy sendmail nakonfiguruje tak, aby bouce posilal pouze
> lokalnim uzivatelum? V dokumentaci jsem to bohuzel nenasel.

Extremni (ale asi jedine funkcni) je zrusit zalozni MX uplne. Myslim,
ze v tomto listu nekdo tohle reseni jiz prosazoval. Osobne se mi to
nelibi (viz problemy s nekterymi freemailery a jinymi servery, ktere
se neobtezuji opakovat doruceni mailu uplne nebo dostatecne dlouhou
dobu.

Osobne jsme tento problem castecne vyresili tak, ze zalozni server
jsme naucili znat seznam existujicich boxu (periodicky generovana
konfigurace access.db  z centralni databaze). Castecne reseni je to
proto, ze u zakaznickych domen, kde primarni MX neni na nasem serveru
problem s prijimanim emailu pro neexistujici adresy samozrejme
pretrvava.

Pomoci muze i SPF - ale spameri se tim mozna prelijou na primar.

Zdravi
D. Toman