backup MX & Misdirected bounces

Dalibor Toman dtoman na fortech.cz
Pondělí Květen 26 16:37:16 CEST 2008

On Monday, May 26, 2008 11:15 AM ,
Marek Barton <bivoj na pohoda.com> wrote:

> DD,

> no a ja pridam jeste jeden priklad, kdy ani zruseni zalozniho MX
> nepomuze. Provozuji totiz hodne zakaznickych postovnich serveru,
> ktere nemaji vlastni verejnou ip adresu.
> Primarni MX je tak smerovano
> na mailserver s NATem a ten pak pres mailertable posila postu
> vnitrim
> serverum. Udrzovat na tom NAT serveru access databazi s existujicimi
> adresami na zakazanich serverech, ktery si navic adresy zrizuji samy
> a libovolne je zhola nemozne.

to je trest za to, ze zakaznici nedostali verejne IP :-).

smarja,co jsem to napsal - ja samozrejme jsem take myslel greylisting.
SPF je romanticky nesmysl (snad kdyby se s nim zacalo hned z pocatku
Internetu...)

> [...]
> prinasi.
>

> Nebo je tu dalsi teoreticka moznost, ktera me napada, ale kterou
> opet
> netusim jak nakonfigurovat. Zalozni MX jeste pri relaci se spamerem,
> nez mu odpovi Recipient ok by se snazil udelat relaci s primarnim MX
> a pouzil by stejne from a rcpt to a pokud mu primar odmitne spojeni
> kvuli nexistujiciho uzivateli, tak to same jeste behem relace rekne
> spamerovi a negeneruje zadny bounce. Samozrejme by tam musel byt
> nejaky timeout, kdyby primar byl skutecne dole.

ale melo by to byt spojene s nejakou cache, aby se na stejny box
neptal stale dokola...

D. Toman