zahazovani zprav v qmailu

Petr Vileta (fidokomik) stoupa na practisoft.cz
Úterý Listopad 4 14:58:51 CET 2008

psorm na email.cz wrote:
> Mam problem s obrovskym mnozstvim spamu. Qmail nestiha zpravy
> rozdelovat do schranek a vsechno se hromadi ve fronte.  Uz jsem jich
> mel ve fronte pres 50 000. Naprosta vetsina zprav ma podvrzenou ci
> neexistujici adresu odesilatele, tak me napadlo minimalizovat rezii
> tim, ze na to nebude odpovidat. Idealne, kdyby to slo vyresit
> nastavenim qmailu.

Tak tohle jsem vyresil tak trochu po svem :-) Mam hodne maly server s par
domenami. Tak jsem udelal seznam zakazanych IP a IP rozsahu, od kterych maily
zasadne odmitam. Vytvarel jsem ho postupne, jak se mi objevovaly hlasky v logu.
Ted uz tam mam v podstate celou Cinu, Mexiko, Brazilii, Koreu atd. Navic je tam
par set unikatnich IP adres z "normalnich" zemi, ale jsou to IP zavirovanych
pocitacu. Ja tomu rikam "idiots list". Pokud mel nekdo pocitac zavirovany
jednou, pak ho bude mit za chvili zavirovany znovu.
Pokud byste mel zajem, je to volne dostupne tady
http://www.practisoft.cz/download/blacklist.zip
Samozrejme existuje i "bily seznam" IP, ktery se zpracuje jako prvni. Ten
dostupny neni ;-)
Na mem systemu se o to vsechno stara xinetd.
--
Petr
Skype: callto://fidokomik