jednotky (was :Re: vadny HDD)

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Neděle Červenec 7 12:09:43 CEST 2002

On Sat, Jul 06, 2002 at 09:05:46PM +0200, David Rohleder wrote:

> Jenze 1kB RAM neni 1000B ale 1024B, citite ten drobny rozdil? To
> platilo minimalne do zavedeni jednotek ki, Mi. Zkuste si koupit RAM,
> ktera ma 64 000 000 B. Povede se vam to?

Nyní už v tom mám totální zmatek. Kdysi jsme se učili, že:
1 kB = 1000 B
1 KB = 1024 B
1 MB = 1024 KB

O jednotce KiB ani MiB nebyla zmínka. Co je tím "i" myšleno?
"Kilo informační"? Jakou má tedy velikost 1 KiB, MiB, GiB?

> Stejne tak na disku mate sektory treba po 1kB, coz je opet prekvapive
> 1024B.
> David Rohleder						davro na ics.muni.cz

Tady bych použil jednotku KB, nikoli kB, viz výše.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz