legalnost kopirovani distribuci

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červenec 9 13:05:06 CEST 2003

	Ale Pavle,

	napsal jsem:

<cite>
Uzavrel jste smlouvu? Uzavrel - tim, ze jste rozlepil krabici jste
souhlasil s licencnimi podminkami, ne? Je v licenci klauzule, ze
dodavatel muze podminky kdykoli zmenit a ze verze, podle ktere se bere
"pravo" je ta na WWW? (pokud tam takovato klauzule je, divim se, ze se
jeste nekdo se SuSE bavi) Nabidl Vam nekdo pisemne zmenu podminek, se
kteryma jste souhlasil?

	Tak sakra kde to jsme, tady si vazne muze kazdy delat co se mu
zlibi?
</cite>

	Muzes mi rici, kde hanobim dobre jmeno SuSE? Popsal jsem pouze
svuj pravni nazor, ktery je naprosto irelevantni stejne jako Tvuj,
protoze vykladac prava je SOUD! Jedina zminka, kde jsem se otrel o SuSE
(jako ze jsem licencni podminky necetl vubec, nemam potrebu, protoze s
jejimi produkty nepracuji) je v pripade, ze by tam mela klauzuli o tom,
ze platna (vzdy platna!) je aktualni verze na Webu (a zadna jina, tedy
ani ta v okamziku zakoupeni/pristoupeni k licenci) - tak bych se hodne
podivoval, ze na tyto podminky nekdo pristoupi, zejmena s ohledem na
konkurencni prostredi. Podobny pristup "dodavatelu" neni ojedinely,
nekdy na nej je nutno pristoupit, treba z duvodu maximalizace uzitku
jinde apod., ale dlouhodobe je to neudrzitelny model, protoze odberatel
je doslova nevolnik... - pokud si to nekdo neuvedomuje pri uzavirani
smlouvy, vymsti se mu to pozdeji.... Takze tam bylo pokud -> pak, jenze
logiku jsi u statnic asi obesel jinak bys vedel, ze pokud neplati
podminka, neplati ani zaver... (a hanobeni v tom vazne nevidim:-O) - kde
jsou tedy ty minimalne 3 kousy lidi na zalobu?

	A uprimne kazdy si muze delat co chce, Vase svoboda konci tam,
kde zacina moje, tam kde by to bylo z pozice sily je (ma byt) zakon,
nemohu za to, ze dost lidi nevi, kde zacina jejich svoboda (nerknu-li
svepravnost)...

> že SuSE podala
> na někoho žalobu a co na to CZLUG?

	Mas-li pocit, ze je to na zalobu, podej ji a vyhrej, jinak
mlatis akorat prazdnou slamu (nezapominej na presumci neviny ty
pravniku'-))...

> Probuďte se a zeptejte se na licenční podmínky přímo v SuSE nebo se
> podívejte do své krabice na podmínky...

	Ja se do "sve" krabice (obecne) dival a vyvodil jsem patricne
dusledky...