META: E-maily mimo zaměření konference

Petr Janda janda na mendelu.cz
Středa Červen 18 09:48:12 CEST 2003

Zdravim, chapu, ze nektere debaty obtezuji ..., ale jsem pro lidsky
pristup. Zkusim oponovat proti nekterym zduvodnenim.

> 1. ...
>    [Důvod je zřejmý: je prokázán úmysl porušit pravidla. I přesto, že autor
>    ví, že je to proti pravidlům, poruší tato pravidla. Takové e-maily je
>    možné zasílat například do talk na linux.cz, kde jsou pravidla volnější
>    a je tam méně čtenářů, které by to obtěžovalo.]

Autor ma problem, ktery se linuxu netyka. Ale na linuxu pracuje a domniva
se, ze linux na linux.cz ctou lide, kteri mu jsou schopni (a ochotni)
poradit. Jako ukazku bych uzil thread  "ot: provoz serveru - cena za
elektrinu". Casem se diskuse transformovala na pouziti ACPI - takze
zpocatku nelinuxova diskuse u linuxu opet konci. A alespon jsem se neco
zajimaveho dozvedel. S linuxem souvisi spousta temat - i kdyz nektera
jen vzdalene. Vyber HW, pouzivane aplikace, navrh servrovny, problemy s
bezpecnosti siti.... Chapu, ze nektera temata jsou natolik
frekventovana, ze si zaslouzi vlastni konferenci (podle meho MTA,
Apache, root.rooted :-) Muj nazor je, ze nelze striktne vymezit co
ano/ne a volne mantinely uz mame.
Pokud se budeme drzet, ze je to jen "linux" - skoncime u jadra, a pro
zbytek budeme zakladat nove konference mta, apache, kde, gnome, squid,
RH, SuSE, debian ....)

Pokud bych striktne aplikoval soucasna Meta-FAQ, tak temer vsechen
provoz je OT.

> 2. Pokud bude některý e-mail zaslaný do konference označen (zasláním
>    upozornění správci této konference??) několika (i jedním) jinými čtenáři
>    této konference jako off-topic, správce po zvážení situace dotyčného
>    odhlásí z konference.
>
>    [Pro upozornění je jednoznačný důvod: správce není povinen (měl být?)
>    číst konferenci.]

Hmm, takze na sebe budeme bonzovat, a bude jeden "kral" ktery bude
soudit :-(

> 3. Druhé [k diskusi] odhlášení z konference kvůli e-mailu mimo zaměření
>    konference bude znamenat automatické zanesení dotyčného uživatele
>    (resp. této konkrétní adresy) do blacklistu.
>
>    [K diskusi na talk na linux.cz předkládám, po kolikerém opakování prohřešku
>    by mělo být znemožněno zasílání dalších potenciálně offtopic
>    e-mailů. Možná by bylo lepší držet se "třikrát a dost".]

Je to problematicke, ale asi by bylo vhodne mit paku na nektere
notoricke flamewaristy.

> 4., 5., 6.

Tohle uz je jenom navrh jak "implementovat" navrzene zmeny - nevyjadruji
se, nebot se zmenami az tak nesouhlasim.

Jak tak koukam, tak moc konstruktivni nejsem, ale kdyz uz jsem to napsal
..., tak alespon dekuju za trpelivost a cas straveny nad timto emajlem.
--

Petr 'Prcek' Janda          janda'at'mendelu.cz

Software is like sex - it's better when it's free.