RE: META: E-maily mimo zaměření konference

Ing. Pavel Janousek Janousek na FoNet.Cz
Středa Červen 18 11:13:54 CEST 2003

	Jiste, protoze ho povazuji za smysluplny, resp. mam osobni zajem
se podilet na realizaci ci formovani, pripojil jsem se. Ackoli ne se
vsim souhlasim (treba s postupem o nas bez nas:-), respektuji duvody,
ktere k tomu vedly). Problem ja (coby ciste technicky) spatruji nikoli v
tom upalovani, ale v tom, ze zrovna clovek, ktery "bude vedet" nebude v
konferenci, kde by mohl byt (kdyz uz je v LinuxCZ - povinovani snad
delat nebudeme) prihlasen a tedy neodpovi... Asi neni tajemstvi, ze 90%
problemu, ktere nevyresim sam (+ manualy, Google atd. atd.) stejne v
konfere nevyresim VUBEC... - uprimne, "Linux v CR" sleduji naprosto z
jinych pohnutek, nez reseni mych "provoznich" problemu... - mozna proto
k tomu pristupuji jinak.

> Toto je typický pohled uživatele, který sedí na pevné lince. Já Tě ale

	Ano sedim na pevne lince, resp. rikejme radsi casove neomezene
pripojeni. Ne vsak vzdy jsem mel toto pohodli... Takze - je problemem
toto? Novi "clenove" ci procentuelne aspon trochu zajimava skupina
(ktera aktivne a kvalitne prispiva k deni) ma tento problem, ze ma stale
"pouze" DIAL-UP, at uz jsou pohnutky jakekoli... - ja to nevim, az to
budu vedet, treba pomohu s resenim, at technickym, tak socialnim. Zatim
o tomto problemu nevim.

> - stáhnu kompletně všechno za čas X a pak se odpojím a v klidu všechno
>   přečtu
>
> - budu sedět u připojeného počítače čas Y (Y>X) a vyberu si příspěvky,
>   které si poté stáhnu za čas Z

	Omyl, pokud se bavime o dial-upu, tak Y<X (jinak to zrejme
nebude problem) a navic musi platit ze X > (Y + Z) - nejsem o tom
presvedcen, ale muze to byt pravda (v nasi firme diky LinuxCZ protece
sice nezanedbatelne % mailu/dat, ale pri zbeznem pohledu dochazim k
cislu asi tak do 5MB denne - to je casovy problem? - 5MB - navic dobre
komprimovatelnych mas na "V44" za par minut).

> Já osobně bych si (kdybych se takto měl rozhodovat) z těchto variant
> samozřejmě vybral první!

	Vidis a ja ne - delam to tak, ano, ale jen z pohodlnosti a
"neochote" treba konfigurovat News klienta atd...

> Ale o tom to vůbec není. O MUA se snad bavit nebudeme - používám Gnus.

	A o cem to je - snazim se najit duvod reseni soucaneho
"problemoveho stavu" - pokud to neni problem socialne/technicky - jak
jsem rekl, nespatruji, tak v cem je problem reseni+balast na jednom
miste - tribeni nazoru uzivatelu Linuxu na Linux a pribuzne veci
povazuji za hodnotnou - naopak, pokud mam byt uprimny, tak ty pro mne
nejzajimavenjsi informace v LinuxCZ osobne ziskavam prave spise v techto
vlaknech (tim nerikam, ze zrovna ve flamewarech)

> Když si chceš přečíst jednu stránku z dokumentu, který má 600
> stránek, jak
> postupuješ?
>
> - vytisknu si celý dokument, najdu stránku, kterou chci, a
> zbytek dám do
>   potištěných papírů?
>
> - vytisknu si pouze stránku, která mne zajímá

	Prectu si stranku, netisknu, protoze nemam smysluplny system na
zakladani a organizaci papiru...:-), pripadne si udelam poznamku - at uz
formou odkazu ci jinak...

> Ty používáš pro hledání něco jiného než Google (a tedy jedno místo)?

	Budes se mozna divit, ale ANO. Jako primarni pouziji archiv
LinuxCZ (ruzne zpusoby hledani), jsem vetsinou neuspesny, prohledam
relevantni HOWTO apod. na www.linuxdoc.org, pokud se to tyka HW, pak
jeste RedHatHCL, a nektere servery, ktere mne zrovna napadnou a teprve
potom chytnu Google a lovim v kupce sena jehlu - pokud musim dojit az ke
Google vim, ze mi to zabere spoustu casu a jsem zly... - rozhodne to
nepouzivam opacne, protoze se mi to nevyplaci (zkousel jsem, cerpam z
nabytych dojmu), mozna je to rovnez specifikou prace - z tezkeho
experimentatora (nemam na to ani osobni cas) jsem "presedlal" spise na
integratora ci tvurce robustnich reseni, takze na aplikaci a zkouseni
milionu~ patchu neni cas a neni to mozny "vyvoj" nasazeni -
nastroj/software vyhovuje/nevyhovuje nebo maximalne vyhovuje s
vyhradami, ktere jsem schopen odstranit (mezi nevyhovuje napr. nepocitam
nejde prelozit, nemam funkci/knihovnu, je blbe napsan .spec atd.)