Fwd: OT: linux v magazinu euro

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na tiscali.cz
Pátek Březen 7 19:45:19 CET 2003

On Fri, Mar 07, 2003 at 11:08:38AM +0100, Petr Vaněk wrote:
> nevim, jestli to v konfere jiz neprojelo, ale lehce jsem
> naskenoval (umyslne netiskove) clanek z 9/2003
> http://www.yarpen.cz/pool/linuch/1.jpg
> http://www.yarpen.cz/pool/linuch/2.jpg
> http://www.yarpen.cz/pool/linuch/3.jpg
> http://www.yarpen.cz/pool/linuch/4.jpg
> a jako bonus clanek o openoffice.org (skoro:))
> http://www.yarpen.cz/pool/linuch/oo.jpg
> uzivejte si, za par dni to opet stahnu.
> Petr Vanek --------------

Těch kravin je tam víc. Cituji:

"Před využitím programového vybavení typu Open source musí technologické
společnosti souhlasit s licenční smlouvou, v níž se zavazují dát volně
k dispozici všechny inovace, které vyvinou na jeho základě."

Open source přece není o tom, že musím dát zdrojáky každému, kdo o to
požádá, ale pouze tomu, komu jsem poskytl aplikaci a to pouze v případě,
že jsem v té aplikaci použil alespoň kousek zdrojového kódu jiného autora,
který ho poskytl v GPL.

Prezentují tam fakt, že nějaký nedostudovaný programátor pracuje s Linuxem.
Na Linux to však vrhá takové světlo, že s ním pracují nedouci. Bill Gates
také nedostudoval a přesto se úspěšně živí obchodem se software.

Náhradu drahých Sun Sparc za levnější Intel bych také nedával za vinu Linuxu,
ale levnější platformě Intel. Pořizovací cena operačního systému je v tomto
případě pouze zlomkem celé instalace. Kromě toho cena 250k$ za jeden Sun
Sparc byla asi pořizovací, dnes bych si tipl nižší.

Procesory pro Linux od Intelu jsou zřejmě míněna Itania, pro která Microsoft
zatím nebyl schopen napsat funkční operační systém, zatím co Linux s nimi
AFAIK umí pracovat už 2 roky. Bohužel nebylo specifikováno, které procesory
mají na mysli.

Srovnávat Richarda Stallmana s Karlem Marxem považuji také za ujeté. Linux
je o svobodě a volnosti, zatím co marxismus je o diktatuře, násilí a třídní
nenávisti.

Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal