IP tables dostačující ochranou?

trnkar1.ete na mail.cez.cz trnkar1.ete na mail.cez.cz
Pátek Únor 6 00:57:34 CET 2004

>Zdravím,
Taky,
>mám v kanclu server pro dva počítače, jsou na něm společná data, stahuje
>poštu, faxuje a tak. Běží na něm IPtables jako obrana před útočníky
>zvenku. Teď jsem přenastavil připojení i internetu tak, že ADSL
>připojení zašťuje modem Alcatel 510i nastavený jako router, který má v
>sobě také jakousi IP route table, která se tam sama nastavila. Modem má
>statickou IP
Neberte moji odpoved jako odpoved profesionala, ale prvni vec kterou na
svych
PC delam, je kontrola sluzeb a demonu , které mi na pocitacich bezi.
Ponecham
spustene pouze sluzby, ktere potrebuji. Dale se snazim nastavit omezeni v
/etc/host.*. Pak teprve nasleduje nasteveni filtrovacích pravidel pomoci
iptables.

>Společně s instalací MDK 9.2 se na server nainstaloval i shorewall
>firewall, který jsem nějak nerozchodil a tak jsem ho odinstaloval.

>Moje otázka zní. Myslíte si, že obrana pomocí IPtables je dostačující?
>(pomiňte prosím to, zda jsou dobře nastavené) Měl bych přidat nějaký
>další firewall?
Netusim, nicmene v tomto smeru jiste hraje jsou roli i software, který na
potrebne sluzby pouzivate a jeho aktualnost.

>Pochopil jsem jaksi k čemu ty IPtables jsou, ale nenarazil jsem na
>srovnání IPtables proti firewallu. Je to tak, že každý firewall jsou
>vlastně jen IPtables?

tady to prenecham radeji tem kteri tomu opravdu rozumi. S pozdravem RT

--
Daniel Hrbac
talk na advokati.biz