OT: pozitie linuxu

Pavel Janík Pavel na Janik.cz
Neděle Červen 27 15:31:02 CEST 2004

   From: Kovar Jan <jan.kovar na onsemi.cz>
   Date: Sun, 27 Jun 2004 13:32:01 +0200

   > Kdyz musim nekdy na postu, tak je to vetsinou otresne. Zazil jsem, ze
   > obchodni balik byl na ceste 3 tydny.

Reklamoval jste? Jak to dopadlo?

   > Informaci, kterou musi mit v systemu z nich clovek nedostane

To zní jako pochvala jejich zabezpečení :-))

   > , protoze obsluha proste nevi, jak to zjistit.

Máte důkaz?

   > To, ze porad pouzivaji papiry a rucne vypisuji cisla OP a lidi se
   > podpisuji do polorozpadlych archu

Dodržujete zákony? Česká pošta, s.p. je dodržuje velmi pečlivě, i když jí
to někdy přináší neuvěřitelnou administrativu, byrokracii a mnohdy
i nepříjemnou publicitu.

Doporučuji pečlivě nastudovat Zákon o poštovních službách (29/2000 Sb.)
a pak také Vyhlášku o základních službách držitele poštovní licence
(286/2004 Sb.) a pak se zamyslet nad tím, jak má ČP, s.p. splnit svoji
povinnost a předat zásilku pouze za předpokladu, že se adresát podepíše.
Víte, že slovní spojení "svým podpisem" je ve vyhlášce 286/2004 Sb. zmíněno
celkem 12x?

Víte, že držitel poštovní licence (který je pracovnicí na přepážce
reprezentován) má podle již zmíněné vyhlášky povinnost číslo OP u českých
občanů zaznamenat? Viz § 65, odst. 1:

--- cut here ---
     (1) Při  zjišťování jména a příjmení  fyzické osoby, případně
i jejího rodného  čísla nebo data narození,  může držitel poštovní
licence vycházet pouze,
a) jde-li  o  českého  občana,  z  údajů  v občanském průkazu nebo
   v cestovním dokladu vydaném v České republice,
[...]
Ten, kdo doklad podle písmene a) nebo b) držiteli poštovní licence
předkládá,  musí umožnit,  aby  si  držitel poštovní  licence mohl
všechny potřebné údaje zaznamenat.
--- cut here ---

Pokud byste tedy pracovnici na přepážce bránil, porušil byste tuto
vyhlášku.

Ono to vypadá strašně jednoduše doručovat obálky, ale když se nad tím
člověk zamyslí a uvědomí si, jak vlastně může být toto doručování nevýhodné
např. v lokalitě (např. obci), kam dojde cca 100 obyčejných dopisů za
měsíc, a potom uvidí, že Česká pošta i za těchto podmínek dokázala
v minulém roce hospodařit se ziskem, je to úctyhodné.

I used to run Windows for work because I have to.
I run Linux at home because I want to.
                  -- Someone on /.