Tématické členění konference (Was: Re: OT napad proti spamu)

Ing. Karel Babka dekls na volny.cz
Pátek Září 16 17:23:13 CEST 2005

Martin Kraus napsal(a):

>protoze existuje v hlavicce mailu pole Subject: ktere obsahuje hint o cem ta
>zprava je(vetsinou), takze kazdy si muze vybrat jestli to cist  chce nebo ne.
>kazdeho zajima neco  jineho, nema cenu tu nadavat ze nekdo pise neco, co
>zrovna mne nezajima.

Jsem jen necelých 14 dní po dovolené a tak jsem ještě zcela neotupěl.
Stejně jako neurvalci na silnicích mi kontrastují s pohodou na
rakouských a italských okreskách, tak mi podobné výpady připomenou, že
tahle konfera také není příliš přívětivá. Nechci zvedat prst a
moralizovat. Je to jen povzdech a konstatování faktu.

Tož dost lamenta, zkusím to trochu konstruktivně.
S duševním rozpoložením p.t. přítomných se toho moc nenadělá, ale s
konferou by něco udělat šlo.

POTŘEBUJE ROZČLENIT.

Tedy tématicky, samozřejmě. Občas lovím moudra i v jinojazyčných vodách
a tématické členění  je všude samozřejmostí. S tak obrovským pytlem,
jako je tahle konfera, jsem se nikde jinde nesetkal. Jen pár výjimek
potvrzuje pravidlo - mimo je např. sendmail. Je tu prostě TLAČENICE, a v
tlačenici jsou vždycky NEURVALCI.

Jaký zvolit klíč? No to je právě otázka do pranice. Negativní příklad
úvodem: rozsekat sambu tak, že je možné se přihlásit jen do diskuze o
smbclientu, mi připadá přehnané.

Ale zkusím něco nahodit. Sendmail a spol už máme mimo. Databáze taky.
Dál bych - kupříkladu - oddělil vše, co se týká audia a videa. Dál vše
okolo grafiky, bitmapové i vektorové. Publikování. Potom komunikaci, od
pošty přes chat až po telefonni. Nebo nechat poštu zvlášť? Vše kolem
sítí. Vše kolem webu. Desktop. Kanceláře. Bezpečnost. Hardware. A tak
dále, až by zbyla jen vlastní správa systému.

Že je to nesystémové, že to nemá hlavu ani patu? Navrhni něco lepšího!
Osobně si myslím, že téměř cokoli bude lepší, než tenhle vobrovskej
pytel, kde se potkávají jak čistě s p r á v c i  systémů, tak čistě u ž
i v a t e l é, orientovaní ke všemu každej na něco jiného. Jedni
'aktivní', (programují, dělají web, stříhají video), další 'pasivní '
(sledují video, hrají hry, chatují...).

Kolikrát jsem zde četl: "kdyby... (to a to), nedostával bych sto mailů
denně!
Myslím, že i v té stovce (a více) mailů denně tkví ona nepřívětivost, o
které píši úvodem. Totož  v ě t š i n a  příspěvků je pro  v ě t š i n
u  členů de fakto OT, i když do konfery de jure patří.

Tématické členění konfery by mělo přispět i k jakémusi 'zútulnění' v
menších společenstvích. Lidé tam k sobě budou mít blíž.

Karel Babka

--
Ing. Karel Babka                +420 377 430 586
fa Dekl&syn                     +420 606 268 746